Gå til innhold
Arkivverket

[#33174] Syverine Pedersdatter, født i Steinkjer 1822, død på Toten


Gjest Tor Olav Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Olav Haugland

Spørsmålet gjelder en kvinne som ble begravet på Toten i 1907, og det ble da opplyst at hennes fødested var Steinkjer og fødselsdatoen var 15.juni 1822. Hun hadde tydeligvis bodd på Toten i noen tiår, for det var her hun giftet seg i 1852. Både ved vielsen og ved folketellingen i 1865 var hennes navn oppgitt til Syverine Pedersdatter.Kan noen bidra med opplysninger om hennes opphav og aner, og om når hun flyttet fra Steinkjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Olav Haugland

Jeg som stilte spørsmålet vil få takke Lars Ove for hjelpen. Dato og sted samsvarer jo godt med henne jeg søker etter. At '13.' og '15.' har blitt forvekslet i en avskrift i tidens løp er ikke unaturlig.Det kan være greit å dobbeltsjekke Family Search, og selvfølgelig sier jeg på forhånd takk hvis det også er noen med tilgang til kirkebøker for Steinkjer som har mulighet for å kontrollere dåpdsopplysningene, og eventuelle opplysninger om foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.