Gå til innhold
Arkivverket

[#33175] Overtoldbetjent Didrich Hansen Schou og Anna Ludovica Wittrock´s børn i Christia


Gjest Svenn Chr. Trønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Svenn Chr. Trønning

Jeg søger oplysninger om nogle af Overtoldbetjent Didrich Hansen Schou og hustru Anna Ludovica Wittrockbørn.De drejer sig om Karen Dorothea Schou eller Schouw født abt 1786 i Christiana samt Anne Catharine Schou eller Schouw født abt 1786 i Christiana, Niels Petter Schou født abt 1789 i Christiania, Martinus Schou født abt 1791 samt Petter Hansen Schou født abt 1795 i Christiana.Jeg har de tre andre børn Losoldermand Hans Jørgen Schou, Købmand Christian Julius Schou, Ingeniøkaptain og Toldkasserer Johan Friderich Schou, I folketælling for 0301 Christiania 1801 står de opført, men jeg kan ikke finde dem i folketælling 1865 eller senere. Er der nogen der ved noget om demm, giftemål og ligende.På forhånd takSvenn Chr. Trønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Holck

Her er ihvertfall to av barna. De døde tydeligvis uten å etterlate seg egen familie. I 1) Gløersens: Dødsfald i Norge 1842 - 1850,og 2) Gløersens: Dødsfald i Norge 1763-1825,finner vi følgende:- Schou, Karen Dorthea, jfr., død 10/5 44(efter 5 md. smertefull sykdom), 59 (57) år, br.: Chr. S.(ref.1,s. 417) - Schou, Niels Peter, kondisjonerte hos justisråd Wulfsberg, Eker, død 13/11 1809, avt. fra Kra. av mor: Anne L. sal S.(ref.2, s. 354)Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det går litt langt å skrive ned alt her om de nevnte 8 barna med kildehenvisninger fra kirkebøkene, så du kan få en tekstfil med de nøkkelopplysninger jeg har. (De er sparsomme etter 1815, men har dog noen ekteskap, yrker og begravelser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Holck

Fant også Martinus:-Schou, Martinus, død før 2/1 1810 (falt overbord på reise fra Egersund), avt. fra Kra. av mor: A.L. sal. Schou, som nylig hadde mistet også et annet voksent b.(ref.2, s.354)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenn Chr. Trønning

Til MarianneTak for dine oplysninger og speciel til ' Gløersens: Dødsfald i Norge' som jeg ikke kendte. Også tak til Geir Kamsvaag Berntsen, Løvenstad for at få en fil.Du har min E-mail ellers må du sige til.Med mange takSvenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenn Chr. Trønning

Til MarianneMå jeg bede dig om hvis du har tid at se i Gløersens: Dødsfald i Norge, hvornår Anna Ludovica Wittrock dør. Jeg har fra en i USA fået at vide at det skulle være 1839 og i Christiana.På forhånd takSvenn Chr. Trønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Anna Ludovica dør 'an alderdom' i kjøpmann Heidechers hus 12.01.1839 og begravelsen holdes i vor Frelsers Kirke i Christiania 19.01.1839.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Til Svenn, jeg har ikke din e-mail (muligens i Visby) så vennligst send meg denne pr. mail (om du har denne) eller oppgi her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Mail kommer med de opplysninger jeg har om Diederich Schou og Anna Ludovica Wittrog og deres 9 barn (ikke barnebarn eller ektefellers familie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svenn Chr. Trønning

Til Geir Kamsvaag Berntsen, Løvenstad,Mange tak for din E-mail. Nu har jeg styr på den Norske gren af familien.Svenn Chr. Trønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.