Gå til innhold
Arkivverket

[#33177] Lilla Marie Hasberg f.1855 Holmestrand


Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Mai Berggren

Søker etter min oldemors mormor. Har funnet Marie Hasberg f. Petersen i 1865 tellingen for Holmestrand. Det står der at mannen hadde reist til utlandet for mange år siden. Hvor finner man ut når de giftet seg? Noen som kan hjelpe meg? Er helt fersk på slektsgranskningen, og ender ofte med inget resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiLegger en link til FT 1865 LenkeSom du ser er det første barnet født i Holmestrand så du bør begynne med kirkebøkene der for å få farens navnSå kan du gå bakover til du finner giftermålet,hvis de da ble gift i Holmestrand Giftemålet kan muligens ha skjedd der hvor bruden kom fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Fra FS/IGI:Lilla K.Født: 04 NOV 1855, døpt: 25 DES 1855, Holmestrand, Vestfold, NorwayForeldre: K. Hasberg & Marie Pettersen...........Hakan Tordenskjold C.Døpt: 07 JUN 1854, Holmestrand, Vestfold, NorwayForeldre: C. Hasberg & Marie HasbergJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

I Census-1880 er de å finne i Minneapolis, Hennepin, Minnesota: Name Relation Marital Status Gender Race Age Birthplace Occupation Father's Birthplace Mother's Birthplace Christian HASBERG Self M Male W 56 NORWAY Laborer NORWAY NORWAY Mary HASBERG Wife M Female W 50 NORWAY Keeping Bldg House NORWAY NORWAY Haekon HASBERG Son S Male W 26 NORWAY Clerk In Store NORWAY NORWAY Caroline HASBERG Dau S Female W 20 ENG Clerk In Store NORWAY NORWAY Ole JUTSON Other S Male W 30 NORWAY Laborer NORWAY NORWAY Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Dette er kanskje Christian Hasberg? ;-)Hans Christian Berntsen HasbergFødt: 07 Apr 1824, døpt: 17 Des 1824, Kongsberg, Buskerud, NorwayForeldre: Bernt Jorgen Hasberg & Anne MarieSource Information: Batch Number: C428594, Source Dates: 1816 - 1839, Film or Fiche Number: 123986, Collection Details: Kongsberg; Den Norske KirkeJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Alle disse er forøvrig barn av Bernt Jorgen Hasberg & Anne Maria Henricksen:Christina Margaretha Berntsen, døpt: 26 Mar 1814 Domkirken, Oslo, Akershus, NorwayNicoline Berntsdatter Hasberg, født: 03 Sep 1814, døpt: 17 Jun 1815, Kongsberg, Buskerud, NorwayMaria Berntsdatter Hasberg, født: 23 Mar 1817, døpt: 18 Nov 1817, Kongsberg, Buskerud, NorwayJohannes Berntsen Hasberg, døpt: 09 Nov 1818, Kongsberg, Buskerud, NorwayNicolai Berntsen Hasberg, født: 25 Apr 1819, døpt: 25 Mai 1819, Kongsberg, Buskerud, Norway. Død: 1819Botta Berntsdatter Hasberg, dødt: 07 Aug 1821, døpt: 23 Apr 1822, Kongsberg, Buskerud, NorwayHans Christian Berntsen Hasberg, født: 07 Apr 1824, døpt: 17 Des 1824, Kongsberg, Buskerud, NorwayJohanna Quist Berntsdatter Hasberg, født: 11 Jan 1826, døpt: 14 Jul 1826, Kongsberg, Buskerud, Norway'Botta' er vel hun som heter 'Bolla' i FT-1865 TønsbergJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Dette kan se ut til å være Marie Hasberg f. Petersen: LenkeKaren Maria Pettersdatter, født: 16 Aug 1829, døpt 13 Sep 1829, Porsgrunn, Telemark, NorwayForeldre: Petter Paulsen & Kirstine Maria Andersdr........Berent Jørgen Hasberg f. ca 1789 kommer også 'igjen' i 1856, så her må det være noe slekt..., navnet Hasberg er ganske sjeldent, og når da han i tillegg heter Bernt Jørgen så kan han være oppkalt etter bestefaren sin...Peder Hendriksen & Jorgine Marie AndersdrBarn:Anne Magrethe Pedersdatter, født: 25 Apr 1853, døpt: 16 Mai 1853, Oslo, Akershus, NorwayBernt Jorgen Hasberg, døpt: 02 Nov 1856, Domkirken, Oslo, Akershus, NorwayJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei.Holmestrandiana, del I, byens styre, s- 336, Privilegiedirektører:'- - Den 18. mars 50 beskikket mag. og form. istedet for Nysom, som hadde tat borgerskap som baker, handelende K. Hasberg. Denne ba seg i 57 entlediget, og Rich. Røed vælges istedet.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Vil først si tusen, tusen takk for all info som dere alle har skaffet meg!!!!!Til Jan Peter Wiborg: kunne du si hvor du fant infoen om Bernt Jørgen og Anne Marie sine barn? eller gi meg en lenke så jeg kan lære meg å finne de samme opplysningene? En av barna deres - Johanna Quist Hasberg har jeg faktisk en familiebibel etter som er fra 1893.Hun giftet seg da med en Carl Adolph Koefoed i 1874 og det står også oppført en datter - Jarngard Marie Koefoed født i 1859. Sistnevnte har jeg også passet etter! Så dette er bare så spennende syns jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Nå en ny nøtt: Lilla Marie Hasberg gifte seg med en Alf Baardvedt f.1843 De bodde på Aukra i Romsdalen. I følge folketellingen fra 1900 står de oppført med barna: Olav B (1887) Johan (1887), Kristine (1891) Gudrun (1894 - min oldemor) og Astrid (1897) MEN, ifølge en som har svart på mitt innlegg under A. Baardvedt fra Fusa så var de 8 barn. Toralv(usa)Herman(bodde Aukra), Martin(usa) Johan, Olav(i usa en tid), Astrid, Kristine(usa) og Gudrun. NÅr ble de andre barna født og hvor bodde de før Aukra? Og når døde de? Spesielt int er jeg i Astrid. Har funnet et julekort fra henne datert 1960.Til dere som er flinke til å lete i emigrantarkivet: kan dere hjelpe meg å finne de som dro til usa? Jg vet at Kristine aldri kom tilbake og døde der borte. Slekten hennes har jeg kontakt med. Håper dere kan legge ved lenker så jeg finner det der! På forhånd tusen takk! Tar også i mot tips på hvordan jeg søker rett. Fant som sagt min oldemor i en folketelling, men når jeg prøver på nytt kommer det null resultat. Irriterende! Med vennlig hilsen Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Martin Luther Alfsen Boardtvedz, født: 25 Aug 1883, døpt: 15 Okt 1883, Aukra, More og Romsdal, Norway [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=27900172&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeOlof Alfsen Boartvedt, født: 26 Okt 1887, døpt: 06 Jan 1888, Aukra, More og Romsdal, Norway LenkeJohan Sverdrup Alfsen Boartvedt, født: 26 Okt 1887, døpt: 06 Jan 1888, Aukra, More og Romsdal, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Kan familien ha bodd i Beitstad, Nord Trøndelag en stund? Her er en Herman Baartveit Lærling som Gartner (Sognepræst), f. 1880 i Beistaden NT., nå på Aas i Akershus. Antagelig Aas landbrukshøyskole.LenkeFant heller ikke Toralf blandt døpte i Aukra, hvilket også tyder på at de ikke bodde der rundt 1877-1880...Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Kristine Baartveit ankom Ellis Island Nov 01, 1910, med skipet 'United States' som gikk fra Christiania/Oslo. Destination er New York, New York.Siste oppholdsted er Porsgrunn. Hun oppgir også ei 'Friend Mrs. Ullenæss(?)' i Porsgrunn som nearest relative or friend.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.