Gå til innhold
Arkivverket

[#33178] Hvem var Daniel Wulf, død 10.2.1722 i Kristiansand ?


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Jeg leter i blinde etter en av mine aner som muligens skulle være svensk uten at jeg har klart å finne han i Sverige.På min vei har jeg funnet en navnebror i Kristiansand. Alt jeg vet er at en Daniel Wulf døde 10.2.1722, og er begravet blant 'Fattige og soldater på den nye kirkegården i Kristiansand.Kjenner noen hans arvinger ? Aldersmessig KAN denne Daniel være bestefar til min Johan Daniel Wulf f. ca 1765Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Tore,Nei, har ikke sjekket den boka. Spurte på biblioteket i Drammen, men de sa det ikke fantes noen. Nå vet jeg altså bedre, skal prøve å få tak i den i morgen.Mvh inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Kan de tenkes at en må innom SAK for å sjekke den?Er noe usikker på hva Tore mener. Skal innom der kansje opptil et par ganger i denne uken, så skulle den finnes der, så kan vi nok alltid sjekke om der står noe av interesse.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

SAK går jeg ut ifra er Statsarkivet i Kr.sand. Hvis ikke Riksarkivet har boka, tar jeg imot tilbudet ditt med stor takk.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Regnet med at Riksarkivet hadde et eksemplar, så jeg må prøve å komme meg dit i morgen.Hva/hvem er Levis??Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

En forhendværende militær som skrev flere bind ca. 11-12, over hvem og hvor kjente størrelser m.fl. bodde i den samme by.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

For at en eventuell leting etter disse bøkene skal gå lettest mulig, bør vel forfatterens navn være korrekt: Karl Leewy. En referanse finner du her: Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Det ble helbom. Fant ikke noe om Daniel Wulf i noen av bøkene, men masse annet interessant, så dagen var ikke bortkastet.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.