Gå til innhold
Arkivverket

[#33209] Hvem var husmannsenke Anna Marie Salvesdatter død i 1865 i Sveio


Gjest Ruth Bendiksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Bendiksen

Jeg søker etter mer info hvem Anna Marie Salvesdatter født c. 1791 og død i 1865 i Sveio. Er det noen som vet mer om henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er en Anne Marie Salvesdtr. som ble f.20.6.1790 i Kristiansand, Vest-Agder av foreldrene Salve Torkildsson Lunde og Oleu Jensdtr. Klepland. De bodde i 1801 i 16 kvartal i Kristiansand. I folketellingen i 1801 er hun 10 år. En mulighet her kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei Johan.Takk for tipset. Skal sjekke ut henne. Alderen passer. Har ikke så mye mer å gå på her, men vet at Anne Marie var enke i 1830 (også da bosatt i Sveio) da hun fikk sønnen Salve f.i 1830, Finnås prestegj. med Jakob Nilson Straumsvoll.Men hvem hun var gift med vet jeg heller ikke! Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei Kjellaug!Tusen takk.Ja,Jacob Nilson er fra Sveio. Men jeg har lett så lenge etter Anne Marie Salvesdtr nå. Trodde aldri jeg skulle finne henne.Har bestilt microfilmer fra Kristiansand. Håper de kommer snart. Tusen takk til dere begge. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg finn Anna Maria her under gravlagde i Sveio: LenkeHar du sjekka om ho er nemnd under Vikse i bind 2 av bygdeboka for Sveio? Eller om det er nemnd noko under Straumsvoll, der barnefaren budde, i same boka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Hei Marie.Ja, jeg har funnet henne død i Sveio 1865. Jeg har sjekket Sveiobøkene flere ganger.Har også sjekket Vikse i Skårebøkene. Det nærmeste sporet var håpet om å finne noe ut på fadderne til sønnen Salve. Men det var det ikke. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.