Gå til innhold
Arkivverket

[#33210] Ketty Larsen,f. ca 1856,Eidsvold


Gjest Anita Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Johansen

Er det noen som vet noe eller kan hjelpe meg med å finne ut noe om Ketty Larsen?LenkeJulie Larsen,som også bor på Røershagen plads er min oldemor. Det jeg lurer på er om Ketty Larsen kan være i familie med Julie.Alle innspill mottas med stor takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei. Tusen takk for raske svar. Denne Kitti i Ullensaker i 1865 har jeg også sett. Det er jo nærliggende å tro at det er riktig dame. Ikke mange som heter Kitti,hvis hun da er døpt det. Det kan jo være en forkortelse for noe annet.Siden fl betyr losjerende i slekt,er jeg veldig spent på hvor denne damen kommer inn i bildet.Jeg har jobbet med familien til min oldemor Julie lenge,men denne Kitti har ikke dukket opp da.Blir spennende å se hva man kan finne ut om denne damen.Tusen takk igjen.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei igjen.Jeg finner denne Kitty Larsen i Asker i 1875. Dette kan vel være samme damen.Lenke I FT 1900 står det at opplysningene om henne er tilføyd av bestyrer på Thorshaug institutt. Det var jo en gang i verden skole for 'åndsvake piger',men man vet jo at man kunne bli plassert der av forskjellige grunner. Det finnes vel helt sikkert noen opplysninger om hvem som har vært der og hvorfor. Er det noen som vet hvor jeg bør henvende meg da?Jeg ønsker å finne ut mer om denne damen og håper noen kan hjelpe meg videre her.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

God morgenSom du kanskje har sett så oppgir moren til Kitty at kun kommer fra Eidsvoll, og det finnes kanskje en mulighet at også Kitty er født der, selv om det står Ullensaker. Dette er jo nabokommuner.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei igjen og tusen takk for svar.Ja,jeg tenkte det samme. Har akkurat gått gjennom batch-numre over fødte i Ullensaker,men fant henne ikke født der. Skal leite videre for å se om jeg kan finne foreldrene gift eller noen av de andre barna født i Ullensaker.Tusen takk for innspill.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Anita. Jeg sjekker henne i fødte Ullensaker og Eidsvoll i kirkeboka senere i dag. Så får vi se hva som kommer ut av det. Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei Anne Lene.Tusen takk,du er en knupp!Har akkurat gått gjennom batchnr for Ullensaker,og fant ingen av barna født/døpt der. Tror kanskje Eidsvold kan være det riktige her.Lykke til idag!Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Lurer på om dette kan være riktig familie. Jeg fant to barn vaksinerte i Ullensaker. Johane Elisabet Caroline ett og et halvt år og Johan Krestofer fire og et kvart år. Begge vaksinert 2/4-1862. Foreldre: Johan Larsen og Hanna Larsen,f.Sigurdsdatter.Håper noen kan hjelpe meg videre her.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei. Kjempeflott. Tusen takk. Har akkurat gått gjennom FT 1875 for Ullensaker,og fant dem ikke. Dette forklarer hvorfor.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei igjen.Jeg har nå funnet Kitty Larsen født. Har ikke rukket å gå gjennom alt enda,så jeg regner med å finne noen søsken av henne også. Katarina Johansen f.27/2-1856,døpt 31/8-1856. Foreldre: John Larsen og Johanne Elisabeth Caroline Sessen.Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Kitty(Katarina)Larsen kommer da fra en bedre familie. Er i 1875 logerende og forsørges av sin svoger,kjøpmann Fleischer. Noen som vet hvem han er?I 1900 er Kitty på Røershagen plads i Rygge,og forsørges av sin familie. I mellomtiden har hun også vært på Thorshaug institutt.Jeg har grunn til å tro at hun har tilknytning til min oldemor,Julie Larsen(innlegg 1).Jeg er veldig interessert i å finne ut om hennes liv. Hva skjer med henne i tidsrommet 1865-1900?Håper noen kan hjelpe meg videre her. Kanskje noen vet noe om denne damen?Alle innspill mottas med stor takk.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anita Johansen

Hei igjen.Er det noen som vet om det finnes lister fra Thorshaug institut fra ca 1862 og framover?Slik jeg har forstått det var dette en barne og ungdomsskole. Jeg vet at riksarkivet har lister som er nyere.Jeg prøver fortsatt å finne opplysninger om Kitty Larsen,men det er ingen enkel sak. En nøtt dette her.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Synes det også her er på sin plass å si fra at det også er et tema om samme i Slektsforum.Lenkeslik at andre ikke leter etter samme som Anne Lene har sett på f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

har fått hjelp av Laila Christiansen i Slektsforum,og mener at jeg nå har funnet forbindelsen mellom Kitty Larsen og Thorshaug institut. Johan Anton Lippestad,bestyrer av Thorshaug var gift med Kittys søster,Hanna Lenke. Det betyr vel at Kitty ikke har vært elev ved Thorshaug,men forsørges av sin svoger.Håper noen har noen tips til hvordan jeg kan finne ut mer om denne damen.Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.