Gå til innhold
Arkivverket

[#33221] Martin Andersson f. 1858 Wâlle Skee sogn Sverige-til Borge Østfold.


Gjest Lena Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Pedersen

Min olderfar Martin Andersson f. 27 nov. 1858 Wâlle Skee sogn Sverige. Invandret til Borge i Østfold hvor han døde 31 mars 1934. Martin giftet seg med Bolette Louise Hansdatter i 1883.Martins foreldre er Anders Olofsson f. 1828, Nøsterød Skee Sverige og Maria Cathrine Hansdotter f. 1828 Nybygget Hjâlmberg.Kan noen hjelpe meg med info om hvordan jeg skal finne deres linje bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Kan dette være din MariaIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 SwedenMARIA CATHRINA HANSSON FemaleEvent(s): Birth: 12 NOV 1828 Christening: 16 NOV 1828 Skee, Goteborg Och Bohus, SwedenParents: Father: HANS MATHISSON Mother: OLIANA MATHISDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Og dette kan være AndersIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 SwedenANDERS OLSSON MaleEvent(s): Birth: 22 NOV 1828 Christening: 30 NOV 1828 Skee, Goteborg Och Bohus, SwedenParents: Father: OLOF OLSSON Mother: OLEANA PETERSDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hans Mathisson og Oliana Mathisdr giftet seg i Skee 17.9.1820.Olof Olsson (født ca 1798 i Nøsterød) giftet seg i Skee 12.8.1825 i Skee med Oleanna Petersdr (født 2.12.1798).Også denne info er hentet fra FS.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

På Innvandringen til Borge og Torsnes har Anders fått navnet ' Andreas ' !Innflyttet 1865 Fra Skee til Årum. Andreas Olofs. 57 år - Maria Cath. Hans. 37 år. - Olaus Andreass. f. ?1/6 1856. - Martin Andreass. f. 27/11 1858. - Carl Andreass. f. 10/12 1860.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Hei Lena - håper du finner det du leter etter ved hjelp av de svarene du har fått på Debatt! Et fint forum for slektsforskere! Ta kontakt hvis det er noe mer du lurer på i så henseende. guro-re@smartcall.no. Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Pedersen

Hei,Takk til dere som har kommet med tips til meg angående min slekt i Skee. Den lenken til Strømstad slektsforskning var veldig nyttig.Takk Guro for all hjelp igår!! Føler at jeg har kommet et steg videre + at jeg fikk nyttige tips om hvordan å søke på nettet. Takk for hjelpen.Hilsen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf A Røkeness

Litt tilleggsopplysninger: I Husförhörslängdene 1830-1835 finnes Anders f. 22.11.1828 (Andreas forandret til Anders) med foreldrene Olof Olsson f. 05.12.1795 (NB!) og hustru Oliana Petersdotter f. 02.12.1798 på torpet Lindalen u/Neder Nösteröd -- og -- Maria Catharina f. 12.11.1828 med foreldrene Hans Mathisson f. 24.04.1794 og hustru Oliana Mathisdotter f. 16.07.1798 på torpet Nybygget u/Hjelmberg.Oliana Petersdotter har jeg ikke funnet blant døpte på angitte fødselsår, verken i online-avskriftene fra Skee eller i kopiene av original på Genline. Enten er datoen vesentlig feil eller så er hun født/døpt utenfor Skee (eller presten har glemt å føre henne inn, noe jeg tviler på). Olof Olssons mor hette Annicka Persdotter (jfr noteringer for andre barn før og etter).Jeg har ikke kunnet følge foreldregenerasjonen videre ettersom Genline ikke har Husförhörslängder for Skee før 1811 og Vigde i online-avskiftene fra før 1845 ikke er tilgjengelige.Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.