Gå til innhold
Arkivverket

[#33225] Borghild Gundersen f. N. Eiker?


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne M. Gilhuus

Leter etter foreldre og søsken til Borghild Gundersen f. 25/9 1889 i N. Eiker. Hun emigrerte til U.S.A. i 1813 og der skal hun ha giftet seg med Harald Hansen. Leter etter henne for en slekning av min mann, hun står fast nå og ba om hjelp fra meg, og jeg sender ballen videre, da jeg har lett gjennom folketellingen 1900 for N. og Ø. Eiker og ikke funnet henne!Mvh Anne M. Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Du finner henne på Solaas på Nedre Eiker i 1900. Da heter hun Borghild Jacobsen. Etternavnet 'Gundersen' har hun fra farens patronym; han het Jacob Gundersen. Han er enkemann i 1900, men iflg. FT1891 for Nedre Eiker het mora Emilie Simensdatter.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Borghild Gundersen er i Chicago i 1920, ankom USA 1913. I 1930 er der en Borghild f.1889/1890 ankom USA 1913, gift med Harold Hansen i NY i 1930 gift i 5 år, har en sønn på 3 år. Tror det er denne Borghild som døde i 1974 Schenectady, NY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Lensmannens dødsfallsprotokoll, Nedre Eiker:død 25. nov 1899 Sagarbeider hustru Emilie Goranda Simensdatter f. 20 juli 1865 - Enkemand: Jakob Gundersen, Solløs --------- død 1. des 1927 Sagmester Jacob Gundersen f. i Haug, Øvre Eiker 6. jan 1859Enke: Bertha Sofie Gundersen, f. 1/7 1869 i Grimstad og barn med forannevnte:1.Henry Andreas f 4/6 19082.Gunnar f 16/12 1906Tidligere ekteskap med Emilie Saranda, død, følgende fællesbarn:1.Marta Elise, f. 15/11 1884 g.m. Jørgen Borgersen, Drammensveien, Mjøndalen2.Borghild Marie gift med G. Mullen, 114, N. Kastner Ave, Chicago, Illinois.3.Sigrun Amalie f 31/5 1892 g.m. Birger Johansen, Kathils vei 10,Kjelsås,Oslo4.Margit Gundersen f 10/11 1894, St. Olafsgt. 17, Oslo5.Ingrid Emilie f 12/5 1897, Fossasylet, Lier,samtlige myndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

takk skal dere ha alle sammen! :-) Nå vet jeg om ei som blir glad! Visste nok vel du kom på banen når det gjaldt N. Eiker Jon! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Dessverre folkens! :-( Det var ikke den Borghild som Lisbeth M. lette etter! Hun har tydeligvis fått oppgitt feil bosted....så da gir jeg opp...hun får lete selv! :-) Blir som nåla i en høystakk dette...Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.