Gå til innhold
Arkivverket

[#33235] Anne Hansdatter f ?Sjåk (samboer ? )med Tjøstel Hansen Storlien


Gjest Edvin J Storlien
 Del

Recommended Posts

Gjest Edvin J Storlien

Anne hansdatter ble gravid da hun jobbet i Ålesund hun fikk en sønn john tjøstelson storlien som muligens skal være døpt i Skjåk 8 mars 1863.Tjøstel hansen storlien skal være oppført som far,men biologisk far kommer vistnokk fra ålesund Jeg ønsker opplysninger om Anne og Tjøstel de skal ha forbindelse med Skjåk-Lesja-Lom etter hva jeg kan forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hage@hotmail.com

Hei. Finner på FT 1865 gården Storlien Nedre i Skjåk. Der finnes en Kjøstor Hanssen 22 år Lenke Kan det være noe tro ? Aldersmessig kan det vel være den som Anne Hansdatter var sambo/gift med, og det virker for meg som om han er tatt med på tellingen, men at han ikke er der på gården når tellingen er gjort.Denn Kjøstor Hanssen finnes på familysearc som: Tjøstel Hanssen f 5 sep 1844, døpt 6 okt i Skjåk. Foereldre: Hans Tjostelsen og Thoroe Guldbrandsdatter. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Atle Brandsar

Torø Gudbrandsdotter kan vere frå Midtre Aukrustbakken i Lom, det får vi sjå nærare når band III av Bygdabok for Lom kjem ut til jul... Alderen samsvarar med kyrkjebøkene og folketeljingane. OM ho er frå Aukrustbakken, så er foreldra Gudbrand Pederson og Rønnaug Jonsdotter.Men er det forfedra til Anne og Tjøstolv du er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Atle Brandsar

Rydda opp i innboksen no - og der såg eg at du ikkje har motteke mitt svar pr. 20. november - sidan e-post-adressa di ikkje virka, så sender eg svaret mitt via dette forumet, slik så det iallehøve kjem deg i hende:Det tvilar eg på, sidan Storlien det er snakk om, er i Skjåk, og bygdaboka etter bestefar er berre frå Lom. Aldersulikskapen treng ikkje å ha noko å seie om ein til dømes har vorte betalt til å taka det på seg, vorte skulda på som barnefar eller rett og slett har freista å stige på rangsstegan' (Noko som kanskje ikkje er høvet når dei tydeleg helst er jamnstilte). Vedlegga dine fungerte ikkje, eg fekk dei ikkje ned. Kva for format er dei i?(Om du sjølv ikkje veit kva du spurte etter, så fann eg att din mail pr. 20 november, så du kan få den og, om det trengst...)Godt Nytt År!Atle Brandsar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Fekk enno ein gong melding om at e-posten din ikkje fungerte...Men no fekk eg fram vedlegga og alt, så det gjekk smertefritt! :-)Eg skal undersøkje meir når eg kjem heim til hybelen og studiane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.