Gå til innhold
Arkivverket

[#33237] Paul Gundersen sine foreldre


Gjest Odd Ivar Bækkelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo!Søker hjelp igjen etter Paul Gundersen sine aner. Han er født ca. 1795 i Froen ? .Gifta seg med Mari Hansdatter Korstad Vaet 15/7-1824. Han døde 10/1-1855.Hadde han noen søsken ?Hvem var hans foreldre ?Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hei Berit !Var på Riksarkivet i dag, og så på filmen søm var der, der stod det at han var 26 år ved giftemålet, og da havner jeg på 1798 som fødselsår? Har nå både datoene 1795 og 1798 og forholde meg til,hva skal jeg velge.Han er oppført som dreng på Aandehaugen ved giftemålet. Fant ikke fødsels spor i kirkebøkene fra området.Mvh Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ivar Bækkelie

Hallo Laila !Har gått gjennom kirkeboka for Froen,og finner en Povel Gundersen som ble konf. 14/6-1814, han kommer ifra Oden ,og det står at han er 15 år v/konf. Får vel sjekke det på Riksark. i morgen Men du skal ha mange takk for tipset,jeg hadde ikke tenkt på de konf.listene idet hele tatt.Mvh. Odd Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

I Stamrullen for Fronske kompani(finnes på Digitalarkivet) er nemd ein Poul Gundersen Grytting, fødd 11 august 1798. Husmannsøn. Kan ikkje sjå han i 1801 tellinga. Ein Gunder Poulsen Grytting(enkemann) som den 21/11 1810 gifter seg med enke Marit Johannesdtr. Grensen kan vera far til Poul Gundersen.mvh Torbjørn Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg sjekket igjen etter etternavn Gun..., f. 1798 +- 1år i Oppland, Oslo, Akershus og dette var den eneste jeg fant da. Kanskje en mulighet da foreldrene jo kan ha flyttet på seg både før og etter da faren vel må ha vært håndverker eller drevet med noe annet forefallende arbeid. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.