Gå til innhold
Arkivverket

[#33246] hvem er riktige foreldre til Hofuel Erichsen


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

jeg har sittet å sett litt på andre debatter her på nettet i det siste og forstått at jeg msd stor sannsynlighet har hatt feil foreldre til denne Hofuel Erichsen i mine registreDet jeg vet er at denne Hofuel erichsen er nevnt i et skifte på Mælun i Veldre Hedmark den 01.12.1710. Kona heter Eli Christensdatter som også nevnes i et skifte 15.06.1742Et av deres barn er Elsebet Hovelsdatter gift med Ole Olsen Dalaust, VeldreI mine notater har jeg hatt nedtegnet at Erik Hofuelsen, Lier, Brøttum 1638-1708 og kona Elsebet Barbara Handingmann 1651-1737 skal være foreldrene til denne Hofuel erichsenDenne opplysningen er fra en annen person i slekta, så jeg klarer ikke å dokumentere hvorfor jeg har dette . jeg har ikke hatt tid til å sette meg grundig inn i denne delen av slektstavla.Uansett vil jeg spørre om det er noen her på nettet som har synspunkter/informasjon som kan hjelpe meg videre på akkurat denne personen eller enda bedre oppklare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei Arild!Jeg siterer fra Brøttumsboka s.62 hvis det hjelper deg noe:Erik Hoffuersen f.1638, d.1708,eier 1674-1708,gm Elsebeth Barbara Mogensdtr. Handingsmand fra Skappal på Ringsaker, f.1651,d.1737, med henne kom Handingmand-Skaktavlslekten inn på Brøttum. Barn:Peder f.1677,neste eier.Hoffuer,han fikk i 1707 brev av sin far på Mellem med dens åsæte, Mæhlum på Veldre var Skappalsgods, som hadde fulgt med Elsebeth Barbara til Lier.Mogens f.1682, senere eier.Mads.Jens, g.1.gang med Kari Engebretsdtr. Ulven, Ring. G.2.gang 1735 med Marit Johannesdtr. Moe eie, Ringsaker.Maren, g.m. Lars Pedersen Bergseng, senere By på Ring.Hilleborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Ypperlig Carsten... jeg må nok låne meg disse bygdebøkene etter hvertTusen takk ...da kan jeg koble sammen mine notater igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.