Gå til innhold
Arkivverket

[#33257] Even Kristiansen fra Øyer forsvant i Amerika, men hvordan?


Gjest Bjørn Solbrå
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Solbrå

Even Kristiansen Bergshaugen fra Tretten, Øyer, født 1842 i Gausdal, ble gift med Agnethe Jensdatter fra Vang.I folketellingen for 1865 finner jeg dem på Agers Jernbanestoppested i Vang, da har de fått sønnen Christian året før. I folketellingen av 1875 finner jeg dem i Munkedamsveien 23, Kristiania, da har de fått fem barn til, de tre siste i Lier og Drammen. I folketellingen av 1900 finner jeg Agnete som enke i Grimstadgt. 24b, Kristiania, der også to av barna bor. En Fredrik Reinhart Evensen født 1880, som bor på Smertu i Skiptvedt i 1900, der Evens søster Johanne er gaardmandskone, er vel sannsynligvis også sønn av Even.Ifølge noen private notater jeg har, emigrerte Even Kristiansen til Amerika, der han ble borte. Selv om det kanskje er dårlige odds for å finne noe svar, lurer jeg på om noen kan hjelpe til med å kaste lys over hva som skjedde med Even etter at han emigrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.