Gå til innhold
Arkivverket

[#33259] Emigrasjon 1909, Ole Godtfred Pedersen Sandvik


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

I Trondheim Politikammers Emigrantprotokoll står Ole Godtfred Pedersen Sandviks utreise som nr 1165 i 1909.Det er oppgitt at han er født i Selven i 1885.Reisemålet var Minneapolis, Minnesota, og båtens navn var Håkon VII. Han var gift, men oppgav ved reisen at han var ugift.I et skifte etter hans kone står det at hun var enke etter Ole G.P.Sandvik som var død i 1917 i USA. Spørsmålet er: Hvor bodde han fra 1909 til 1917, og hvor døde han? Kan noen som er flinke på USA hjelpe meg? Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TorillOle Gotfried Pedersen ankommer Ellis Island fra Glasgow ombord på S/S Caledonia den 26. april 1909.Det sies han er født i Selven Orlandet, Norway og han skal til Olga Sandvik i nummer 247 - 21st Street i Minneapolis i Minnesota.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Tusen Takk,Jon! Men da har han tydeligvis byttet båt i Glasgow. Er det noen som er gode på Folketellinger i USA som kan sjekke på denne adressen i Minneapolis? Olga Sandvik var hans søster,hun hadde også emigrert. Hna hadde også en bror, Petter Karolus Pedersen Sandvik som også var der borte.Det finnes en kopi av et avisutklipp som forteller om at Peter Senvick ble kjørt ned i et gatekryss og døde noen timer senere.Dette er broren Petter. SÅ nå hadde det vært spennende å finne ut om Ole bodde hos sin søster hele tiden, eller om han giftet seg og fikk barn derborte. Er det noen som er flinke på folketellingen i USA som kan hjelpe meg? Tusen takk! Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Torill Norseth

Jeg henter ennå engang frem dette tema i håp om at noen som er flinke på USA kan hjelpe meg å kartlegge hvor denne personen bodde i de angitte årene. Vennlig hilsen fra Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Torill Norseth

Er det noen flinke USA- eksperter som kan hjelpe meg med dette mysteriet? Jeg trenger så sårt hjelp her...... vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Er det noen flinke USA- eksperter som kan hjelpe meg med dette mysteriet? Jeg trenger så sårt hjelp her...... vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.