Gå til innhold
Arkivverket

[#33260] Bundtmaker Bernt Halvorsen, Christiania


Gjest Morten P. Mortensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten P. Mortensen

Jeg søker informasjon om ovennevnte person, hans efterkommere og aner. Han er ifølge 1875 folketellingen født i Christiania i 1816 og er gift med Anne Catrine Christiansen, født i Fredrikstad i 1824.Folketellingene for 1865 for Sarpsborg og 1875 for Christiania viser at de har følgende barn:datteren Andre, født ca. 1847,, datteren Sophie og sønnen Oscar født ca. 1853, datteren Karoline født ca. 1856. Alle er tilsynelatende født i Christiania (men Farsund er spesifisert i 1875 tellingen for den yngste)Mvh Morten P. Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er kanskje vielsen i 1862:Bernt HALVORSEN Age At Marriage: 46Event(s): Birth: (1816)Parents: Father: Hans HALVORSENMarriage: Spouse: Anna Kathrine CHRISTIANSDRAge At Marriage: 34Marriage: 01 Aug 1862 Place: Oslo, Akershus, NorwayNotes: Husband previously marriedAdditional data in original record--------------------------------------------------Her framgår det at Bernt har vært gift før; han er tolv år eldre enn sin kone Anna Kathrine. På vielsen står det at Bernt Halvorsens far er Hans Halvorsen, og ved søk på Anna Kathrine, framgår det at hennes far skal være Christian Amundsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det ser ut til å kunne være den Bernt som er født i Lakkegaden 11.10.1816, døpt 01.11.1816, sønn av Hans Halvorsen og Maren Andersdatter (Aker Mini 11 p.73a).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten P. Mortensen

Takk for svar. Begge innlegg er høyst sansynlig riktige, da jeg også får dette bekreftet fra annet hold.La meg også føye til, spesielt med tanke på deg, Geir, som har satt deg inn i Berseth-slekten i Oslo. Bernt Halvorsen er søster til Anne Marie som er gift med høker/restauratør Ole Petter Berseth.Mvh Morten p. Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.