Gå til innhold
Arkivverket

[#33261] Straff-fanger på Akershus fæstning under 1900 tellingen


Gjest k brill
 Del

Recommended Posts

Hei, Kan jeg be noen som sitter på kilder om hjelp til å finne ut av en person som satt som straff fange på Akershus festning i 1900? 112920 Hans Jacob Martins. m b Straffange ug Kludesamler 1858 t n s Han er etter det jeg har funnet ut, den samme som Hans Jacob Brill, sønn av Ole Marthinius Brill.Jeg er interessert i alt som har med dette å gjøre.vennlig hilsen Kikki Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Tor Rustad

Hvordan gikk det? Hva slags opplysninger kan en få?Det er mange av oss som forsøker å spore en kvinne som satt samme sted i 1900 Lenke. (tema 36539) Vet du om familieforhold (mann, barn) finnes i protokollene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Hvordan gikk det? Hva slags opplysninger kan en få?Det er mange av oss som forsøker å spore en kvinne som satt samme sted i 1900 Lenke. (tema 36539) Vet du om familieforhold (mann, barn) finnes i protokollene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Hvordan gikk det? Hva slags opplysninger kan en få?Det er mange av oss som forsøker å spore en kvinne som satt samme sted i 1900 Lenke. (tema 36539) Vet du om familieforhold (mann, barn) finnes i protokollene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Hvordan gikk det? Hva slags opplysninger kan en få?Det er mange av oss som forsøker å spore en kvinne som satt samme sted i 1900 Lenke. (tema 36539) Vet du om familieforhold (mann, barn) finnes i protokollene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kikki brill

Hei Rustad! Jeg fikk kjøpt kopi av dokumentet via statsarkivet i Kongsberg som Flood henviste til, men desverre står det uten fødselsdato, kun år. Ikke noe om foreldre eller tidligere adresse. Jeg vet ennå ikke om det er den riktige personen, men hittil tyder det på at det er det. Samme fødselsår og opplysninger sammenholdt med resten av familiens kan tyde på at han var en av dem som sleit veldig med å få orden på livet den gang. Forbrytelsen hans var å stjele noen strømper på en klessnor og derfor fikk han sitte. Derfor er det heller ingen domsakt da det ikke var en stor kriminell handling. Han hadde forøvrig sittet inne der før for lignende ting. Så flott at dere er så engasjerte! Det er slik vi kommer videre med det vi finner ut av. Lykke til med kvinnen du leter etter Rustad. Hilsen Kikki Brill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.