Gå til innhold
Arkivverket

[#33268] Forfedre til Marianne Kristine Pedersen


Gjest Odd-Arne Lindgren
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd-Arne Lindgren

Jeg leter etter forfedrene til min oldemor, Marianne Kristine Pedersen, født 1852 i Nesna. Hennes far var Peter Kristensen, han vet jeg ingenting om. Marianne var gift to ganger, først med Anders Andersen, gift 23 juni i 1889. Senere med min oldefar, Lorents Johan Lorentsen født 4.2.1847. De giftet seg 23.6.1889 i Nesna De bosatte seg på Myklebostad i Sør-Sjona. MVH Odd-Arne Lindgren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

I følge F.S så blir Peder Christensen og Hanna Christiane Davidsdtr gift 19.07.1837 i Nesna. Hans far Christen Pedersen, hennes David Hansen.David finner du her i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hanna C. Davidsdtr var i følge fs født 17.03.1811, dpt 28.04.1811 i Nesna.Foreldre var David Hansen og Marianne Hansdtr, disse ble gift i 1809 (i følge fs det oxo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Her har du litt bakover på enkelte av grenene også. Dette er funnet på f.s. Bør sjekkes mot orginaleneDavid Hansen f. 1784Hans Davidsen 1753, Nesna g 1784 m Kirsten Benjaminsdtr f.ca 1748David Pedersen gm Elen Adelus HansdtrPeder Christensen f. 1789Christen Pedersen Finneid 1758, Hemnes g 1785 i Hemnes m Berit Maria Nilsdtr Store Bjerka 1757 Datter av Nils Simensen g 1745 m Kirsten PedersdtrPeder Bentsen Skresletten 1728, Hemnes, d. 1806 g 1750 m Kirsti Christensdtr Finneid/Korgen 1726-1778Bent Christophersen Skresletten ca 1688-1748 g 1707 m Anna Johannesdtr Grønvigen ca 1686Christopher Jensen Tr-Bakken ?? ca 1649-1705 g.m Marit Nilsdtr Skresletten ca 1659-1718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd-Arne Lindgren

Takk for hjelpen. For meg ser det ut som om Peder Christensen var gift 2 ganger og at han hadde barn i begge ekteskap. I 1865 tellingen er jo Dorotea og Peder K. oppført som hans barn, mens Marianne og Benjamin er oppført som tjenere på gården. Hva het eventuelt moren til Dorotea og Peder K.? Eller er ikke alle disse i samme familie? Mvh Odd-Arne Lindgren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haldis Zahl Kristiansen

Hei Har du noen opplysninger om etterslekten etter Lorents barn fra første ekteskap? Lorents er min tippoldefar - tror vi. Hilsen Haldis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Odd-Arne Lindgren

Jeg fant ut ved hjelp av Frode Holthe sine sider og fra familiens muntlige kilder at faren til Marianne var Peder Christensen og at moren var Hanna Christianna Davidsdatter. Da de scannete kirkebøkerne for Nesna ble publisert så jeg til min overraskelse at i feltet for brudeparets foreldre var det for Marianne oppgitt at faren var Johan Olsen Luktvatsli !!! Er det noen som har forklaring på dette ??? Og hvordan bør jeg registrere dette i slektsprogrammet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.