Gå til innhold
Arkivverket

[#33282] Arthur Ludvig Bye - Emigrerte han til USA i 1925?


Gjest May Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest May Bjerke

Jeg lurer på følgende person: LenkeHåper noen kan hjelpe med informasjon om denne personen. Når ankom han USA og finnes han i evt. folketelling i USA.Alt mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei Jon og takk for svar.Jeg er ikke sikker på om han er født 13.08.1891, men denne datoen står i 'Emigranter fra Oslo 1867-1930', mulig denne er feil. Jeg har også registrert en annen dato på han og den er 11.10.1890. Han skal være født i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir registrert bl.a på Ellis Island. Men materialet er ikke digitalisert ennå.Vi trenger brennsikker fødselsdato. Hva mer vet du? Ble han der? Kom kona etter? Hva annet vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei!Jeg er ganske sikker på at 11.10.1890 skal være riktig fødselsdato. Han er født i Oslo og hans fulle navn skal være: Artur Ludvig Vilhelm Bye. Jeg vet at han bor i Oslo frem til 1913 hvor han deretter blir borte (muligens flyttet innland eller utland).Han gifter seg en gang mellom 1908 og 1911 i Oslo med Hulda Servina Andersson (f.13.05.1886 i Hammarø, Värmland i Sverige). Hulda Servina er i folketellingen av 1890 for Sverige sammen med sin familie og søsken.Håper dette kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.