Gå til innhold
Arkivverket

[#33284] Oppslag på Ancestry.Com


Gjest May Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest May Bjerke

Hei!Kan noen gjøre et oppslag for meg på følgende person: William Leonard Adolf Bye, det står at han skal være i listen over 'Galveston Passenger Lists, 1896-1948': LenkePå forhånd mange takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei Birger, den jeg lurer på er han som kommer opp i listen over 'Galveston Passenger Lists, 1896-1948 Record Immigration'Det står at navnet skal være: William L Adolf Bye (denne kombinasjonen av navnet)Fødested: Norway.Ankomst: Port Arthur, Texas. Han skal være født 1892 i Oslo (+/- 2 år).Trenger du mer informasjon så skal jeg prøve å gi så mye som mulig, men jeg vet ikke så mye om denne personen da han blir borte for meg i 1902, på forhånd mange takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg får opp kun denne som passer på fødselåret. Kan det være han?Name: William Bye Birth: 31 Jul 1892 Death: Jan 1977 - West Sacramento, Yolo, California, United States of AmericaVet du hva kona heter?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei og mange takk.Det stemmer med fødselsåret (jeg har desverre ikke funnet dåp og fødselsdato). Jeg vet desverre ikke hva kona heter, da jeg mistet sporet i 1902 (han var da ca. 10 år.Står det noe mer informasjon om han, f.eks. fødested (Oslo), foreldre, etc. Hans foreldre skal være Ole Kristian Johannesen Bye fra Tønsberg og Clara Johnsen fra Larvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei igjen,Kom til å tenke på noe, finnes han i Galveston Passenger List? Det er nemlig dette sporet som fikk meg til å tenke på at han har reist til USA. Fikk dette ved søk på ancestry.com: [url="http://content.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=8722&iid=TXM1359_20-0644&pid=48046&fn=William+L+Adolf&ln=Bye>LenkeLink til søkeresultatet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Der står kun at han er f. i Norge for de pleier ikke å spesifisere hvor i Noge. Ja, det er slik som du fant han i Galveston P. List.Jeg så på Cencus for 1930 og det så ut som at fruen kunne hete Hagel. Men det gir meg ikke noen mening.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei Eva, dette var strålende.Fant samme person der og fødselsåret stemmer. Det stod at han reiste fra England. Her står det at han reiste til USA i 1920. Kanskje han finnes i 1920 tellingen også, mens så var det det å finne fødselsdatoen hans. Tusen takk Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Vil det være mulig å kunne finne ut mer om denne personen. Det jeg vet nå fra passasjerlisten er at han reiste fra London, England og til Port Arthur, Texas i 1920. Han var sjømann av yrke.All hjelp mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest May Bjerke

Hei!Er det noen der ute som har tilgang til ancestry.com og som kan gi meg kopi av den orginale listen 'Galveston Passenger List 1896-1948' der William Bye finnes. På ancestry.com står det følgende: William L Adolf Bye (denne kombinasjonen av navnet) Fødested: Norway. Ankomst: Port Arthur, Texas. Han skal være født 1892 i OsloVet at det står mere i den orginale kilden og lurer derfor på om noen har mulighet til å gi meg en kopi. Det hadde vært kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Passasjerlista på Ancestry forteller:William L. Adolf Bye, 28 år og 3 mnd, ugift, sjømann, er norsk, siste permanente bosted Kristiania. Hans nærmeste slektning/venn i Norge er Arthur Bye, Kristiania. Skal til Port Arthur, Texas.Mvh Arne Langåsarne [krøllalfa] langaasan [punktum] no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Tusen hjertelig takk for svaret, visst ikke at han var ugift på dette tidspunktet. Nå vet jeg sikkert at dette er mannen.Kan dette være samme mannen som en 'William A. Bye' i 'San Francisco Passenger Lists 1893-1953' på Ancestry.Com? Er det noen som har mulighet til å se om denne personen også er født rundt 1892 og evt. født i Norge, eller er det et dødspor. Mvh May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.