Gå til innhold
Arkivverket

[#33291] Riksarkivets og Statsarkivets korte lesesalstider i Oslo


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Riksarkivets åpningstid for lesesalen: bare fra 12-14.45 ??Jeg reiser fra London til Oslo i neste uke i håp om å kunne gjöre noen undersökelser som lenge har ventet på seg. Fly- og hotell-bestillinger er allerede gjort og mye penger utlagt.Jeg ante ikke at RA/SA enda ikke er kommet frem til mere 'normale' åpningstider. Dette er et sjokk for meg og jeg skulle ha ventet til sakene er i bedre orden med noenlunde normale åpningstider. Men når blir det ?Og hvorfor har Riksarkivet/og Statsarkivet i Oslo langt kortere âpningstider på lesesalen enn de övrige statsarkivene i Norge ? Noen av dem er også åpne om lördagene, og/eller litt om kvelden. For en forskjell !Men 12-14.45 i Oslo, bare 5 dager i uken, det må vel være midlertidig og jeg kan bare beklage at jeg ikke visste at adgangen til lesesalen i Oslo er så begrenset. Dette feiltaket mitt blir meget kostbart for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Beklager til tusen, for nå har jeg funnet en annen liste med åpningstider for RA/SA i Oslo:mandag 9-19.30tirsdag-fredag 9-18.30lördag 10-14.Dette stemmer ?Se det, det var andre saker. De 'gale' tidene tok jeg fra et brev fra RA på digitalarkivets sider, men det må ha vært foreldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Lesesalens åpningstider finner du her:LenkeDu blander tydeligvis sammen bibliotekets åpningstid med lesesalens åpningstid. Håper du lykkes bedre med å finne frem i arkivet en på nettet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Jeg er lei meg for at jeg 'datt i andedammen '.Det jeg hadde lest (om lesesals-åpning 12-14.45 osv.) var en oversikt fra RA, som jeg fant her på Digitalarkivet. Det må ha vært en eldre versjon. Jeg kan ikke slå etter for å bevise at den var udatert (hvilket jeg tror), men hvis jeg går 'ut' av denne meldingen, mister jeg vel det jeg allerede har skrevet, så dumt det enn var.Beste hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.