Gå til innhold
Arkivverket

[#33301] August Nikolaisen, ølkjører i Oslo.


Gjest Øivind Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Larsen

August var født 18.3. 1860 i Eidsberg. I 1900 var han enkemann og ølkjører ved Frydenlunds bryggeri og bodde i Underhaugsveien 7. Han er forlover i Trøgstad (på den gården hans sønn er fostersønn) i 1908. Adressen hans er da Pilestredet 59 og han er fortsatt ølkjører.Han må ha fått en sønn Karl August Nikolaisen, f. 6.3. 1890 i Oslo, konfirmert i Trøgstad 2.10. 1904, (g 24.4. 1911 i Trøgstad m Antonie Margrete Arnesen, f. 18.7. 1890 i Oslo, konfirmert i Trøgstad 8.10. 1905, dtr. av Anton Arnesen). Ved Karls konfirmasjon i Trøgstad i 1904 er det oppgitt at mora het Sofie, f. Pettersen og at hun var død.Er det noen som kan hjelpe meg å finne vielsen mellom August Nikolaisen og Sofie Pettersdtr., samt dåpen til Karl August Nikolaisen.Jeg er ikke sikker på at Karl August er deres første barn.Jeg ville være takknemlig for alle opplysninger om disse personene. Mvh Øivind Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Øivind Larsen

Hjertelig takk for hjelpen, Trond.Nå ble jeg gledelig overrasket. Jeg hadde ikke regnet med at jeg skulle få svar på dette spørsmålet så lenge etterpå. Jeg er svært takknemlig.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.