Gå til innhold
Arkivverket

[#33307] Alma Edvardsdatter Född 1891i Royken


Gjest Agnetha Rosberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnetha Rosberg

Hej! Jag håller på och släktforskar på min farmor sida och forskar nu kring mina norska gener.Har funnit min gammelfarfar Karl Vilhelm Hjelm född 1863 i Sverige här på digitalarkivet och gammelfarmor Regine Marie Hjelm född 1869 i royken.Och hittade till min förvåning en flicka vid namn Alma Edvardtsdatter född 1891 i royken,det var Regines dotter.För i digitalarkivet står det på familjen Hjelm boende på 1900-talet i Askim att Alma är adoptivdotter.Och Ragnhild min farmors syster var född 1898 i Asker och hon hette som liten Hjelm men det står Edvardtsdatter på henne med.Och jag undrar varför,är hon inte Karl Vilhelm Hjelms dotter?Jag vill veta mer om denna Alma,vem är hennes far och vet att hon inte växte upp med min farmor som var född i Sverige 1909.Tror familjen Hjelm flyttade till Sverige nån gång 1907-1908?Vet att dem flyttade till Halden 1904. Så jag är intresserad av mer information om Alma och vart hon tog vägen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei AgnethaJeg kan ikke hjelpe deg med ditt spørsmål, men jeg vil anbefale deg å legge dette temaet inn på Brukarforumet i steden for.Jeg tror du vil lettere få hjelp der. Personlig er jeg ikke ofte innom på Arkivforumet. Du kan lese om forskjellen på de to fora når du klikker deg inn på Debattforuma.Lykke til med din leting her i Norge.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.