Gå til innhold
Arkivverket

[#33310] Emil Fridtjof Hansen f. 1875 - Spydeberg


Gjest Kjell Mo
 Del

Recommended Posts

Dagarbeider Emil Fridtjof Hansen f. 4.1.1875 i Glemmen ble 30.5.1900 viet i Spydeberg med Anna Andersdtr. f. 1857 i Sverige. Bosted: Tunby. Tjener Emil Fritdjof Hansen kom i 1900 flyttende fra Kristiania til Tunby i Spydeberg, mens tjenestepike Anna Andersdtr. samme år kom flyttende fra Sverige til samme sted.Emil Fritdjof flyttet antagelig senere til Sandar eller Sandefjord. Det er mer usikkert om Anna flyttet sammen med Emil Fridtjof, eller om hun døde i Spydeberg. Kan noen hjelpe med opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I 1900-tellingen for Ullensaker er det på gården Lodding registret bosatt Emil Hansen f. 1875 i Moss og Anne Andersen f. 1857 i Sverige. Begge er gifte og livnærer seg med 'Kreaturstel'. Det er opplyst at Anne er midlertidig tilstedeværende/ besøkende og at hun har sitt sedvanlige bosted på Ski. Dette må være ekteparet jeg leter etter. Har noen tilgang på opplysninger om parets videre ferd.mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Kjell Mo

Folketelling 1910 for Sandar herred viser at gift gårdsgutt Emil Hansen f. 4.1.1876 i Moss og gift tjenestepike Anna Hansen f. 12.12.1857 i Sverige bodde på gården Gjekstad østre på dette tidspunkt. Jeg tror dette må være ekteparet jeg leter etter. Kan noen hjelpe med opplysninger som viser ekteparets videre ferd, kanskje mot Melløst!?mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.