Gå til innhold
Arkivverket

[#33315] Johannes Pedersen Konka??


Gjest Rigmor Øverli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Øverli

Jeg har opplysninger om Johannes Pedersen Konka (Utza) f. i 1774 og d. 1799. Han har en sønn Ole Johanannesen.. Har opplysninger om at foreldrene hans er Per Nilsen Utsi og Anne Thomasdatter Knuti fra Lainiovouma sameby i Enonteki.. men jeg finner ingen opplysninger som kan bekrefte disse... Hvis noen kan bekrefte disse opplysningene for meg hadde jeg blitt veldig glad. Johannes Pedersen Konka er min 3. tippoldefar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Disse opplysningene kan vel langt på vei bekreftes. Peder Nilsen Konka døde på Rastebynes i Lyngen i 1791, og hadde i hvertfall åtte barn med Anne Thomasdatter (Knuti), men jeg er litt usikker på om fødselsåret til Johannes er riktig siden det første barnet ble født på begynnelsen av 1740-tallet.Hvor har du forresten fått disse opplysningene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Øverli

Jeg har fått opplysningene av Wilfred Hildonen. Han er min tremenning. Ellers har jeg funnet en database med samiske slekter. Her finner jeg Anne Thomasdtr. Knuti/Per Nilsson Utsi og deres barn, men Johannes er ikke med her... Barna deres heter Persson Utsi alle 7, derfor lurte jeg på om opplysningene mine var korrekte. Hvis du sitter inne med flere opplysninger så er jeg interessert i disse... Jeg kan kontaktes direkte på mail: handball@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt  D. Hjeltnes

Hei Rigmor.Fødselsåret jeg har på Johannes Pedersen er 1766. Han er født i Lyngen. Han er bror til min ane Thomas. Har forresten 10 barn til dette paret, Peder Nilsen og Anne Thomasdtr. Opplysningene om foreldrene kan bekreftes fra August Ljungs 'Familieregister för Karesuando församling 1720-1923'. Mvh. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Jeg har følgende barn til Pe[de]r Nilsen Konka/Utsi:- Anne, f. 1742- Marget, f. 1745- Karen, f. 1752- Per, 1755-1757- Beret, f. 1757- Thomas, f. 1761- Nils, 1763-1792I tillegg til Johannes og Thomas, ble også Karen gift i Lyngen, nærmere bestemt med Lars Amundsen på Storeng. Britt kan kanskje komplettere barneflokken.Britt: fant vi noen gang opphavet til Peder Nilsen Konka/Utsi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Øverli

Takk for masse opplysninger som jeg kan sammenligne med mine opplysninger. Jeg har følgende barn til Pe(de)r og Anne: Nils, per, karen, Berit, Thomas, Kristin, nils og johannes. som dere ser er det noen navn som dere har og noen som jeg har... Hvis dere finner opphavet til peder er jeg interessert i disse opplysningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt  D. Hjeltnes

I tillegg har jeg Nils f. 1751 og Kirsten f. 1758 - d. 1760. Peder Nilsen Utza er sannsynligvis fra Jukkasjärvi, og nei ,vi fant ikke hans hans opphav.--------------Ble Johannes gift med Beret Olsdatter fra Skibotn ? Er det hun som er enke der i 1801 ?I så fall er hun søster til en annen av mine aner, og datter av Ole Larsen, han lever ennå i 1801. Gift for andre gang. Hadde ingen barn med den første , men ganske mange med kone nr. 2.Mvh. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.