Gå til innhold
Arkivverket

[#33325] Lars Larson d.y. f. 1875 utvandra frå garden Rørbakken i Voss 1892


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Lars Larson d.y. fødd 1875 på Rørbakken i Voss, står det følgjande om:Frå Røyrbakken, bruksnr. 1 utvandra Lars Jonson d.e., f. 1858, og syskena. Gjertrud Jonsdotter, f. 1870 og Lars d.y., f. 1875. Han miste mor si då han var nyfødd, faren då han var 12 år. Han gjekk Hambro skule på Garnes 1890-91, og utvandra til Amerika 1892, vart farmar og seinare utdanna til prest. Brorsønene Johan Olai Nilsson, f. 1884, Alfred f. 1887 og David, f. 1887 og David, f. 1891, reiste også til Amerika.Denne Lars d.y. kalla seg i USA for Rev. L.J.R. Larson. Lars d.y. og kona Ingborg hadde mist 7 barn, men eg har bare navn på to. Alfred og Marius. Alfred vart fødd 8. feb. 1921 og døydde i aug. 1981. Korvidt Marius lever frmleis veit eg ikkje noko om..Eg går ut frå at det er nokon som veit noko meir om denne karen som utvandra frå 'Voss' som 17 åring og som vart både farmer og prest. Eg veit at han og familien var i ein periode i Canada, men flytta til Blue River i Wisconsin ein gong mellom 1933 og 1951.Men kvar vart familien av etter 1951 og er det råd å finne om der er etterkomarar etter dette paret? Ingborg si mor kom frå Manger og faren frå Kolbeinsvik i Austevoll. Sjå også denne LenkeKvar døydde Lars Larson (L.J.R. Larson og kona Ingborg. Kvar busette barna deira seg? Er det råd å finne fødselsdato til Lars Larson d.y.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har nettopp fått følgede info:Jeg har nettopp fått følgende info:Det ser ut som det kan være det samme L.J.R. Larson. Han bor i 1920 i Akan township, Richland County, Wisc. Han er:44 år gammel (derfor, født ca 1876), født i Norge, flyttet inn i U.S. i 1892, naturalisert i 1900, Han er prest (minister), Luthersk kirke, Kona heter: Ingeborg, 41 år gammel, født i Iowa, foreldrene er født i Norge,Barn: Raghnhild, 18, født i Nord Dakota, lærerinne i offentlig skole,Emma J, 15, født i Nord Dakota, elev,Olaf N, 12, født i Nord Dakota, elev, Det set ut som fornavnet staves 'Olif'Jennie B, 10, født i Nord Dakota, elev,Mareus B, 4 6/12, født i Sør DakotaIrene L, 1 9/12, født i 'Montannia' (Montana). Kanskje fornavnet staves 'Arene', jeg er usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Terje Aarland

Var det fleire av Lars sin familie som utvandra til USA. Kven var dei og kvar busette dei seg. Eg har ganske mykje info om etterkomarane etter L.J.R. Larson, men treng litt info om hans søsken og env. andre i slekta hans som reiste til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Her er ei lenke LenkeSom nemnd ovanfor så har eg det aller meste om etterkomarane etter LJR Larson og Ingeborg Malene, men eg ville gjerne hatt litt info om L.J.R. Larson dersom det let seg gjere. Pastor Larson var frå Evanger og det reiste fleire av hans slekt til USA, men kvar busette dei seg. Kan det vere nokon frå hans slekt som busette seg i Minneapolis. Var de si slekt han besøkte då han frå tid til anna var på gjennomreise i Minneapolis. Det har vert antyda at det kunne vere søskenbarnet til Ingeborg Malene han besøkte, men det kunne like godt vere hans eiga slekt i og med at det skulle vere mange frå Evanger som reiste til USA på same tid som Pastor L.J.R. Larson reiste.Håpar at det er nokon som kan hjelpe meg med dette. Det kunne kanskje vore skrive litt bedre, men de får bere over med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette var noko som eg fann i eit av skriva som det stod om Pastor L.J.R. Larson i. Dette har med utvandringa frå Røyrbakken å gjere og slekta til pastor Larson. Let det seg gjere å finne noko av desse att i USA, men helst då slektningaen til pastor Larson:Frå Røyrbakken, bruksnr. 1 utvandra Lars Jonson d.e., f. 1858, og syskena. FOTO : Anna og Anders KindemGjertrud Jonsdotter, f. 1870 og Lars d.y., f. 1875. Han miste mor si då han var nyfødd, faren då han var 12 år. Han gjekk Hambro skule på Garnes 1890-91, og utvandra til Amerika 1892, vart farmar og seinare utdanna til prest. Brorsønene Johan Olai Nilsson, f. 1884, Alfred f. 1887 og David, f. 1887 og David, f. 1891, reiste også til Amerika.Frå bruksnr.3 i Røyrbakken utvandra Knut Sjurson, f.1838 i 1865 og broren Halvard, f. 1843. Syskina Marta, Barbrå og Gjertrud vart seinare buande på Gamle-Øyri på Bolstad. Om brørne som reiste til Amerika sa dei: 'Hadde endao vå landfast, so hadde dai jedna komne att !' Det var ikkje stor von i dei dagar.Frå bruksnr.3, Terdalen, utvandra Nils Knutson Rørbakken, f. 1889, gift med Olga Bakke, Vestre Toten. Han vart farmar i Minneapolis. Systera Anna, f. 1893 reiste til bror sin i Amerika 16 år gamal, i 1909, gift 1915 med Anders Kindem, Voss, f. 1892. Ho har vore heime fleire gonger og lever framleis (1991).Frå Rasdalen utvandra i alt 50 menneske.Det syner seg at nær 450 menneske, born og vaksne, har utvandra til USA frå desse grendene, mest alle i siste halvdel av 1800-talet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette var trolig Nils Knutson Rørbakken?RORBAKKEN, NILS 473-58-3790 MN 11 Feb 1889 Oct 1983 MN Osseo, Minnesota 55369 W finner også Olga under her:RORBAKKEN, OLGA 468-44-8179 MN 7 Mar 1893 Mar 1984 MN Osseo, Minnesota 55369.Desse var ikkje frå same bruket som pastor Larson, det var der imot Lars Jonson d.e, Gjertrud, Johan Olai Nilsson, Alfre, David f. 1887 og David f. 1891.Håpar at nokon kan finna kvar desse busette seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Terje Aarland

Kan noen av slektningene til Lars Larson ved navn Mathilde ha bodd i Minneapolis omkring 1936. Det kan nok også hende at det har vert et annet fornavn. Det hadde vert fint om det lot seg gjøre om det var mulig å finne hvor denne familien/slekten bosatte seg i USA. Jeg vet en del om Lars Larson, men ikke noe om hans slektninger. Kan han ha hatt slektninger fra Bergen som har reist til Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Denne Mathilde som det er snakk om her kan være en slektning av Pastor Lars Larson i og med at det blir fortalt at ho reiste til USA før Lars. Eller omtrent på same tid (She too came to America from Norway so many years ago just like your father did). Siden de her viser til Lars og ikke til Ingeborg og hennes familie, så antar jeg at dette må ha vert en slektning av Lars og ikke en slektning av Ingeborg. Det ville jo ha vert naturlig at en fikk info om at det var en slektning av Ingeborg. Mor til Ingeborg døde i 1933 og dette besøket i Minneapolis var i 1936.Kanskje det er umulig i dag å finne ut hvem de besøkte i Minnapolis.Jeg legger inn et innlegg som jeg også har lagt inn i min etterlysing etter Mathilde. Dette var noe som jeg fikk av en fjern slektning i USA for en tid siden, men jeg la ikke vekt på det fordi jeg var ganske sikker på at dette var en annen dame, men med tilfeldigvis samme navn. Det kan jo ha vert vanskelig å huske hvem dette egentlig var, i og med at det ikke hadde vert spørsmål om henne på over 70 år. Så hvem sin slektning denne dama var er heller ikke godt å si.Hun som har fortalt dette var en meget gammel og syk dame, så om hun husker riktig så kan dette være rett person, men jeg har aldri fått noen bekreftelse på om denne personen var å finne i noen av FT for USA etter 1900. Dette skriver sønnen til Irene, datter av Ingeborg. Ingeborg var kusine til Mathilde:When they entered the United States, my mother was told they were going to stop in Minneapolis and visit with a relative that she had never met and really never remembered being mentioned to her before. When they arrived, the family entered a tiny apartment, so tiny the five of them barely fit in the room. The woman greeted them and then apologized about the smallness of the apartment, but stated that her job was so demanding of her time that she only required a room of this size for a place to sleep. When my mother was introduced, she remembered the name. 'Irene, this is Mathilde Larson. She too came to America from Norway so many years ago just like your father did.' My mother was not usually shy around new faces, but she said this time she was. The apartment made my mother very uncomfortable because of its smallness. But this woman standing in front of her shaking her hand and smiling at her was wearing the most beautiful clothes she had ever seen. The kind of clothes Irene had only seen people wearing in the movies. And it was such a stark contrast to the drabness of the tiny apartment.Most of the conversations early in the visit were in Norwegian which kept the children quiet. Toward the end of the visit, my mother got up the nerve to ask Mathilde about her beautiful clothes and Mathilde told her that for many years she worked for a big department store in Minneapolis. She was still working there at the time of the visit. It was a department store where the very rich do their shopping. When ladies came in to buy dresses or other clothing, it was Mathilde's job to make sure the clothing fit perfectly. She must have been very good at what she was doing. After many years of this work, when rich ladies bought dresses or other garments, they wanted only Mathilde to do the fitting. Only then would the rich ladies be satisfied. Mathilde pointed out that she needed to spend a great deal of time every day at the store to keep up with the demands. That was why she kept such a small apartment. And the store was nice to her and frequently offered some dresses or materials to make clothing for herself at no cost. She was very satisfied with that.Etter å ha vurdert dette, har jeg kommet til denne konklusjon:Det er lite sannsynlig at dette var barnehjemsjenta fra Kristiansand. For det første så tror jeg ikke at den Mathilde Larsen som bodde i Kristiansand visste om at hun hadde slektninger hverken i Norge eller i USA. Hun var knapt 8 år da hun ble foreldreløs. Når vi ser kor vanskelig det er med dagens teknologi å finne slektninger både her og der, så tror jeg det var nesten umulig å finne noen den gang.Det som undrer meg er at denne Mathilde ikke stod nevnt med et eneste ord i skiftet etter bestefaren. Der stod det at alle arvingene var myndige, men det var da ikke Mathilde, hun var bare 17 år da bestefaren døde og hun var faktisk også arving etter bestefaren. Så det er tydelig at ingen visste om henne, så at man hadde klart å holde kontakt med henne i USA var merkelig. Jeg kan likevel ikke utelukke at hun i farens saker hadde funnet brev fra søsteren Marie Abrahamson.Likevel vil jeg holde meg til en teori om at dette var en helt annen Mathilde som bodde i Minneapolis i 1936 og at dette ikke var en slektning av Ingeborg Larson, men av Lars Larson. Eller evn. en kjenning av han fra Hambros skole på Garnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.