Gå til innhold
Arkivverket

[#33334] Bergquist-familie fra Flakstad


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvem disse ble gift med og når; Idar Alfred Bergquist, f. 16.5.1884, Sofus Martin Bergquist, f. 1.5.1886, Hans Erik Bergquist, f. 28.4.1888, Jacobine Bergquist, f. 16.8.1890, Valdemar Bergquist, f. 17.6.1895, Alfred Bergquist, 30.9.1897, Artur Bergquist, f. 1.4.1900 og Ragnhild Marie Bergquist, f. 5.12.1903. Alle var barn av Sven Petter Bergquist og Marie Magdalene Amundsdatter.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Akkurat disse kan jeg ikke si noe om, men jeg kjenner faktisk noen Bergquist som lever i dag. Dersom det er ønskelig kan jeg gi deg navn.mvhTerje Soløy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Det lever en haug med Bergquist'er rundt omkring. Prøver å finne de som stammer fra Sven Petter og Marie Magdalene fra Flakstad.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Da kjenner du de riktige Bergquist'ene. Det er riktig at de kom fra Skagen på Hamnøy. Jeg har funnet 3 barn døpt i Flakstad (Reine kapell) og er kone som het Marie Poulsen. Men ved det siste barnets dåp i 1922 står det Barbro som kone. Han skulle være gift i 1909 med Marie LenkeStein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hva het barnet som ble døpt i 1922? Vi er enige om Skagen, de jeg kjenner er født og oppvokst der. Jeg er opprinnelig ikke så langt derfra, og kjenner noen i slekten personlig.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

Idar Alfred Bergquist (f. 16.5.18849 og Marie Poulsen (f. 1880 iflg. innføring ved Ingvardas dåp) gift. 1909 døpte Ingvarda Marie (f. 2.4.1917) i Reine kapell den 8.7.1917. Deretter døpte de Poul Henrik (f. 13.10.1920) i Reine Kapell den 24.7.1921. Den 15.10.1922 døptes så [redaktøren har fjernet navn], og en (f. 2.7.1922), men da var konens navn Barbro. Det står her oppgitt at hun er født 1880.Idar Alfreds bror, Sigurd Amble, er min sønns oldefar.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Da er det etterkommere av Poul Henrik jeg kjenner. Han er død og hadde tre sønner og en datter. Så vidt jeg vet så er dette eneste med etternavnet Bergquist i hele Flakstad og Moskenes. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Ole Kjær

De eneste Bergquist jeg har vært i kontakt med (besøkt) er [redaktøren har fjernet navn på nålevende personer], og en i Reine.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.