Gå til innhold
Arkivverket

[#33352] Slekt på Tjöme - Etterlysning


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Etterlyser foreldrene til Petra Ellionora f.27/2 1881. Mor döde noen tid etter födslen. Far og brödre omkom på sjöen. Hun vokste opp som datter i huset hos Elise og Elias Andersen, Grimestad. Var i tjeneste hos presten v der Lippe. Hun giftet seg med Emil Ellefsen og fikk flere barn med ham. Hun döde juli 1969 Hvem var foreldrene?mvh Kari Frette Evensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette da være Elias Andersen på Grimestad i 1865?LenkeKan det tenkes at Petra Ellionora var et barnebarn som ble oppfostret hos morfaren?Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg igjen en datter kalt Eveline? av Elias Andersen. g. med en svensk mann.LenkeLurer på om disse fikk datter Eleonora?Dette er bare et forslag og en teori.Mvh. Gunn H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei Gunn! Ikke umulig at hun vokste opp hos besteforeldre. Går det an å få tilgang til dåps- og konfirmantlister for Tjöme kirke på nettet? Jeg har blitt fortalt at mormor ble hjemmedöpt og dåpen senere bekreftet av kirken.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er en god del digitaliserte kirkebøker under Vestfoldslekt.LenkeDessverre ser det ut til at 1864 registreringen mangler.Det står også en del opplysninger under Tjømegårder , men jeg fant ikke noe der.Skal finne en lenke så du kan søke selv. Bygdeboka for området er heller ikke digitalisert, men det er sikker mulig å få noen til å slå opp for deg . Har dessvrre ikke bygdeboka selv her. Skal se om jeg finner noen du kan henvende deg til.Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.