Gå til innhold
Arkivverket

[#33358] Hvem var foreldrene til Knud Knudsson fra Sauda


Gjest Inger-Lise Sjøstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Sjøstrøm

Knud Knudsson bodde på plassen Bakka under Øverland i Sauda. Han var født omkring 1796 og giftet seg med Anna Sjursd. Grøve fra Røldal i 1820. Knut og Anna hadde 10 barn, hvorav en av sønnene Odd, flyttet til Nedstrand i Ryfylke med hele familien. Odd var min tippoldefar. Knut og Anna reiste til Amerika i 1864. Jeg skulle gjerne vite hvor Knud kom fra og hvem hans foreldre var. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Her er iallfall Anna i 1801, men det var ikkje spørsmålet...LenkeKnud Knudsson er er eit svært vanleg namn, så der er mange kandidatar i nabokommunane i Hordaland/Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er en interessant kandidat som har en far som heter Knut Aadsen (det er vel det samme som Oddsen) LenkeHjelmeland er jo ikke saa langt fra Sauda.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove T Eek

I følge bygdeboka for gården Store Nessa Årdal som ovenfor link viser til , så bodde denne Knut nevnt som 6 år i 1801 , som husmann på Svadbergshorten , han dør i 1880 på Steinskard u Soppeland , Årdal , han var gift ca 1824 med enken Anna Jonasdatter , to barn nevnt på Svadbergshorten -Eli f ca 1827 og Kari f ca 1831 . Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Det ser ut som om både Sauda, Røldal og Suldal høyrde til Saledahl prestegjeld i 1801. Eg finn 4 som heiter Knud Knudsen, men dei er 1, 2 og 10 år:Aabbe er nok Åbo i Sauda, Horra må vera Hordadalen ved Røldal, dei to andre veit eg ikkje kor er.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.