Gå til innhold
Arkivverket

[#33367] Rasmus SMITH og Inger Christine MØLLER


Gjest Ellen Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Sandvik

Ifølge Familysearch døper de en sønn 22.03.1803 i Botne, Vestfold, Andreas Christian Rasmussen.Er det noen som vet når og hvor de giftet seg (hvis de gjorde det)? Jeg har ikke funnet flere barn.Jeg har lett i FT 1801, men finner dem ikke. Jeg har en mulig kandidat til Inger Christine i Bergen LenkeRasmus har jeg derimot ingen anelse om.Er det noen som vet noe om disse??Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei.Har en forkortet utskrift av kirkeboken, dvs uten faddere. Der står:22/3 Andreas Christian, uekte. Far skipskaptein Rasmus Smidt og mor Inger Christine Møller. Etter Smidt og Møller er det satt en klammer og Fr.stad. (Fredrikstad?)MvhPaul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Sandvik

Tusen takk!Da slipper jeg å lete etter vielsen!Så da gjenstår det å finne ut hvem Rasmus og Inger var. Jeg skal prøve å lete i Fredrikstad.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei igjen.Jeg var kanskje litt rask forrige gang.Bygdebok for Botne, s-67:Nedre Gausen, bruks nr. 3Thomas Møller, 1791.1813, skipskaptein. Født 1737 i Hjørring i Danmark, d. 1814. Gift med Fredericha Christina Brandt, f. 1760 på Brekke i Våle.Barn:Niels Christian Møller, skipper i Holmestrand, senere i København.Johannes Mauritz, f. 1782 i København.Hans, styrmann, omkom ved forlis 22-23 år gammel.Karine Kristine, f.1784, d. 1864, ektet i 1809 krigsråd og fogd i Hedemark, J. Wetlesen. (?????????)Hans Løve Møller, f. 1799Kan jo være familie?????Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Sandvik

Takk for tilbakemelding.Jeg skal prøve å nøste litt på dette.Hvis hun er datter her, så kan hun jo være født i Danmark.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.