Gå til innhold
Arkivverket

[#33371] Ole Johansen f. 1847 Brønnøy og Johanna Henriksdtr. f. 1842 Brønnøy


Gjest Ailin Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei!Er det noen som kan hjelpe meg til å finne navnet på foreldrene til Ole Johansen f. 1847, og hans hustru Johanna Henriksdtr. f. 1842 Kråknæs? De hadde en datter ved navn Josefine f.1870 Berg, Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei.Ole Henriks foreldre ble gift 18.juli 1842. De het Jon Christian Olsen og Else Maria Hermansdtr. Bosted Sylteren Brønnøy. Ole Henrik var født før de giftet seg - 20. feb. 1840. På Jons morside går det en del aner bakover på Sømna, og er å finne i bygdebøkene.Johanne Alette Henriksdtr.f. 1833 d.1906 var dtr. av Henrik Andreas Nilsen og Olava Jonsdtr. I Sømnabøkene er de på gården Teisdalen, og begge var fra Sømna.Ole og Johanne giftet seg 20.juli 1866. De var plassfolk på Krokå under Vedal i Brønnøy. Josefine Pareli som du nevner ble født 19. juni 1871.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei!Josefine ble gift med Jens Jensen f. 1865 i Ballangen (Ofoten prestegjeld). Ballangen ligger utenfor Narvik by. I 1865 bor de på Myren i Brønnøy. I 1875 bor de på Nordhusenge under Torget i Brønnøy. Jeg vet ikke når de ble gift. Det er en del flytting i fra Brønnøy til Ballangen i denne familien, dette gjelder Jens og hans familie. Hans far (Jens Pedersen f. 1826) er født i Brønnøy, men i 1865 bor han i Ballangen. I 1875 er han tilbake igjen i Brønnøy der han bor på Nordhusengen under Torget. Hans mor (Maren Paulsdtr. f. 1829) er også født i Ballangen. Jeg har ikke funnet ut enda når Josefine døde, hennes søster Lovise Julie vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Vi har noe i vei her. Jens Martinus Jensen Nordhus giftet seg 1891 Bronnoy med Josefine Klaudine Olsdtr. f. 1871 dtr. av Ole Henrik Bugge Jonsen og h. (Pernille) Julie Nilsdtr. Rodal (gbr.) Det var 2 Josefine Olsdtr. f. 1871 Bronnoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ailin Benjaminsen

Hei igjen!Josefine og Jens bodde i 1865 på Myren, i 1875 bor de på Nordhusengen under Torget i Brønnøysund, se svar ovenfor. Den Josefine som er i mine aner heter Josefine Pareli Olsen. Hennes foreldre het Ole Henrik Jonsen f. 20/2 1840, og hennes mor het Johanna Alette Henriksdatter. Se svar gitt ovenfor av Tor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.