Gå til innhold
Arkivverket

[#33389] Delmenhorstiske regiment


Gjest Kurt Pajbjerg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Pajbjerg

HejJeg skriver fra DanmarkJeg har med interesse læst en norsk artikel om Delmenhorstiske Regiment - fra tyskland til Norge 1767- 1774.Jeg leder efter en Gottfried Ungebauer gift med en Birgitta Jacobsdatter, skulle være korporal i regimentet. Han får flere børn men jeg leder efter en bestemt nemlig Gottfried Gottfriedsen født ca. 1770, men hvor, Norge måske ?. Er Birgitta Norsk ?.Gottfried Ungebauer finder jeg første gange i Viborg i Danmark 1774 og senere i Holstebro, hvor han dør 1786.Kan nogen hjælpe mig ?, optræder han på regimentes lister ?Med venlig hilsen Kurt Pajbjerg pajbjerg@post3.tele.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre   Larsen

Gotfried Ungebaur Musq. med kone. Tilhørte captain Frisches Compagnie. Bustad nr 14. .Delmenhorstiske Regiment Livkompaniet 1770. Jeg tror du må til Bergen. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad@hotmail.com

HeiDet kan være du skal til Ullensvang i Hardanger, tidsmessig kan det passe med en Gottfried som oppholder seg der. Skal se om jeg finner referansen iløpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Pajbjerg

Det er en stor hjælp og jeg tror at Joann Gottlieb er den jeg leder efter, Gottlieb finder jeg konfirmeret i Holstebro omkring 1784 15 år, Det er godt nok en Gottfried jeg søger men jeg tror at Gottlieb er blevet til Gottfried.Mange takKurt Pajbjerg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.