Gå til innhold
Arkivverket

[#33398] Anders Kjemperud f. 1878 frå Drammen


Gjest Thor Warberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Warberg

Anders Kjemperud (f. 1878) si kone Margit Olsdtr. Huus (lærarinne, f. 1877) var frå Ål. Eg vil gjerne bli orientert om deira liv og etterkomerar. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om Anders Kjemperud har navnet sitt fra denne gården i Modum?LenkeKjenner du hans foreldres navn. Jeg har ikke funnet noen som bruker etternavn Kjemperud i 1900 tellingene.Litt vanskelig å lete etter Anders så lenge vi ikke vet farens fornavn.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Beklager, jeg fant likevel noen som brukte etternavnet Kjemperud i 1900-tellingen. Det var flere personer i Drammen, men ingen Anders som jeg kunne se: LenkeVet du hvor Anders Kjemperud giftet seg?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Margit (Olsdatter) Huus finner du ihvertfall som ugift, enslig losjerende på Horsrud på Øvre Eiker i FT1900. Kanskje giftet de seg i Haug kirke på Øvre Eiker?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Anders var ikke så vanskelig å finne han heller, med litt romslighet i skrivemåten: I 1900 bor han sammen med foreldre og søsken på Kjæmperud på Øvre Eiker. Tipper Haug kirke er et godt alternativ for vielsen.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Legger en lenke til Anders Pedersen Kjemperud i 1900 også:LenkeDessverre har jeg ingen tilgang til kirkebøker fra dette området. Håper noen kan hjelpe deg med oppslag .Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her finner du en del litteratur som omhandler historien fra Ø. Eiker:LenkeHåper at lokal- historikere kan hjelpe deg med opplysninger om etterslekta.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Iflg. klokkerbok for Bakke er Anders Pedersen Kjæmperud og Margit Huus viet i Haug kirke 17. august 1901.Fedre Peder Andersen Kjæmperud og Ole Torstensen Huus.Når Peder Andersen Kjæmperud dør i 1935 er sønnen Anders oppført som tømmerm. og bosatt Danvik, Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Warberg

Du verden så flinke folk! Tusen takk! Giftarmålet skal ha vore i Nedre Eiker i 1901. Anders og Margit hadde 6 barn. No har eg såpass at eg får vel kaste meg på telefonen når kvelden kjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.