Gå til innhold
Arkivverket

[#33402] Thore olsen Sundt


Gjest lindis rokstad
 Del

Recommended Posts

Gjest lindis rokstad

Thore olsen Sundt f ca 1800 i Bergen. Flyttet til Hammerfest hvor han giftet seg. Faren het Ole olsen Sundt f ca1741. Jeg ønsker opplysninger om Ole Olsen Sundt og Thore Olsen Sundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Odd Brede. Tenkte denne opplysningen kunne være av interesse for deg. Under begravde i Hammerfest for år 1837 står det følgende: Thore Olsen Sundt, bolig Hammerfest,alder 36 år, død 9.september 1837, gravlagt 15.september 1837,død på Spitsbergen. Dette må vel være rett person, så nå vet du hans skjebne.Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Beklager, det går litt fort i svingene tidlig på dagen. Forje melding fra meg var til Lindis Rokstad, ikke til Odd Brede.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis rokstad

Tusen takk for hjelpen. dette var flott. er det noen som kjenner til alvhilde Charlotte Karlsen,som er et tippoldebarn av Jonas Torske. Hun er født ca 1895 på Loppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest lindis Rokstad

Hei.Drar frem temaet i håp om at noen har opplysninger.Jeg leter etter foreldrene til Ole Olsen Sundt og Gurina Hansdtr. Ole Sundt skal visst nok være fra Trondheim.Noen som kan hjelpe?På forhånd takk.Lindis Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis Rokstad

Hei.Takk for svaret. Det hjelper litt, men å søke på Trondheim er en omtrentlig umulighet. Sundt er vel Fra Røros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis Rokstad

Hei.Tror ikke det, antar at faren het Ole, siden han heter Ole Olsen Sundt. Men alle innspill mottas med stor takk.Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ole Olsen i (4) og (9), her må alderen være feil et av stedene, dersom det er samme person (60 år i 1801 og 49 år i 1804).(12) Faren heter Ole Hansen Sund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis Rokstad

Hei.Sjekket med kirkeboken, døde i Bergen og jeg finner en Ole Sundt som jeg tipper er den jeg søker. Ut i fra alder ved død ble han født 1754, så det kan være den rette.Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei igjen Lindis,hvis det er den Ole Olsen Sund, f 1750, på Røros, så ble faren, Ole Hansen Sund, gift i 1734, og de fikk 10 barn, hvorav 2 sansynligvis døde som nyfødte. Ole hadde forresten en tvillingsøster, Maria. Du finner dem på DA, fødte Røros.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser navnet veksler mellom Sund og Sundt.FS En Ole ble f. 1750 på Røros og døde samme år, foreldre Ole Hansen Sund og Marie Jensdt. Skancke.Og en Ole Olsen Sund ble dpt. 2/7 1759 Stadsbygd, foreldr Ole Sund og Marit. Brødre: Rasmus 1852, Jacob 53, Bengt 54 og Jon 56.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindis Rokstad

Hei.En liten tanke. Thore/Tore var ikke det et lite brukt navn på den tiden og er det mulig at det ble brukt mest i Trøndelag?Bare en tanke!!!!Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter F. Vennemoe

Har en Karen Jensdatter Sundt av ukjennt bakgrunn. Hun er innført som forlovet i Bakke, Strinda 06.11.1769 med Jon Pedersen Øyen, som ble døpt i Stjørdal 16.11.1749 (og denne Jon er innført som 'brannsvenn, i arraest' i 1801). Paret fikk en datter Ellen Martha Øyen wsom ble døpt i Trondhjem Domkirke 06.10.1794, og giftet seg samme sted 20.04.1824 med Tore Toresen Aas døpt 05.05.1803 i Trondhjem, Vår Frue kirke, sønn av grenaderoffiser Tore Aslaksen Aas (fra Trøgstad i Østfold?) og Elisabeth Larsdatter Albech fra Røros. Vet ikke om denne Karen Jensdatter Sundt kan settes i sammenheng med de øvrige Sund/ Sundt nevnt her, men det kan se ut til å dreie seg om de samme geografiske områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.