Gå til innhold
Arkivverket

[#33413] Knud Johnsen Nese og Malene Lassedtr (Lønne) utvandret i 1867. Etterkommere


Gjest Olav Lønne
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Lønne

Ekteparet Knud Johnsen og Malene Lassedatter utvandret i 1867 til USA. Sammen med datteren Martha var de passasjerer på briggen 'Brødrene' fra Bergen til Queebeck. Jeg søker informasjon om eventuell etterslekt i USA, det er mange med samme navn, så det er vanskelig å søke i amerikanske databaser.mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavDet hadde blitt såååå mye lettere å hjelpe deg dersom du:a) Hadde lagt ut link til 1865 tellinga.b) Hadde lagt ut link til emigrasjonen.c) Hadde oppgitt navnet til Knuds far.d) Hadde oppgitt navnet på gården/plassen de kom fra. (I tilfelle de tok plassnavnet som etternavn i USA.)e) Hadde sagt noe om evt. andre slektninger av Knud / Malene utvandret - og evt. hvor de dro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1870 finner jeg Knud J. Nesser som farmer i Pleasant twp. i Winneshiek co. i Iowa. han er 46 år. Kona Malinda er 40 år. Martha J. (datteren) er 13 år - født i Norge. Sønnen John J. er 1 år - født i Iowa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Lønne

Takk for god hjelp til å komme videre. Jeg skal prøve å finne ut av hvordan man lager lenke til aktuelle kilder, slik at det er lettere å få hjelp.mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.