Gå til innhold
Arkivverket

[#33420] Johan (JOHANNES) SCHRØDER ,f1641 Sør-Arnøy Gildeskål Nordland.


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiDu finner han født og døpt i Bergen.Han er f. 10/12-1642 og døde 20/6-1724 på Sørarnøy i GildeskålHan het Johannes Hermansen Schrøder og var sønn av Hermann Hansen Schrøder. skifte 18/4-1705 i BergenSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Sjåvik

Til Jan og Steinar: Vet dere om det er noen forbindelse mellom denne familien og f. eks. gårdene Sleipnes og Telnes i Rødøy?Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiHan var sønn av Hans Samuelsen Schrøder og hans andre kone, Maren Hermansdtr. (Han var først gift med Anne Jensdtr Bloch)Hans familie skal finnes mer om på diverse slektsider på nettet. (skrives og Schreuder)så til Lurøy familien. utgangspunktet er en Mikal eller Mikkel Schrøder. som hadde 10 barn ifølge skiftet. men jeg har ikke funnet noe som knyttet dem til hverandre de to slektene, men så har jeg ikke lett så mye at det er utelukket heller. Begge skal ha utgangspunkt i Hordaland/Bergen området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heidet var en Bloch slekt i Salten på omtrent samme tidspunkt. Ellers vet du vel om kirkebøker etc her på digitalarkivet for Bergen.Har selv en ane som het Anne Jensdtr som levde ca 200 år, etter som vistnok var fra Tjongsfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

HeiJeg har en Ole Hermansen, f 1733 i Rødøy, Nordland, d 1808 Åkvik, Sundøy i Leirfjord.Uekte barn av Synnøve Christensdatter og Herman Hansen Schrøder. Dessverre vet jeg ikke mer om disse. Dette har jeg fått fra Solveig Sund.Er denne Herman Hansen som er far til Ole, i slekt med din Johannes på noen måte?Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Åse E. Hansen

Tror ikke Johan H. Schrøder kan være sønn av denne Herman H. Schrøder? Far til Johan og broren Jørgen d.1704, skal muligens ha vært hanskemaker? På kartotekkort ved Statsarkivet i Bergen fant jeg dessverre altfor mange med samme navn. Ved Jørgens skifte står Johan oppført 'i Nordlandene' . Jørgens kone het NN Ditmardatter Meyer.Hans Samuelsens sønn Hermann døde tidlig så han er ikke rette person. Har dere flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.