Gå til innhold
Arkivverket

[#33431] Olaf Martinsen, Onsrud i Brandval


Gjest Vidar Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Pedersen

Olaf Martinsen f. 1876 i Grue eller Brandval. Foreldre Martin Martinussen (f. 1849) og Karen Kristiansdatter (f. 1846), begge Grue. Foreldrene finner jeg i 1900 tellingen på Onsrud i Brandval, men sønnen Olaf er ikke registrert der. I følge Vinger Bygdebok giftet Olaf seg i 1914 med Karen Andreasdatter fra Speismark i Vinger. Er det noen som kjenner til Olaf og hvor han oppholdt seg i årene rundt 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Pedersen

Har vært innom denne personen selv også og avskriver ikke muligheten umiddelbart selv om både fødselsår og fødested avviker noe fra de opplysningene jeg til nå har.Jeg mistenker, uten å ha noen holdepunkter som bekrefter dette, at denne Olaf Martinsen er samme Olaf som står oppført som far til Ole Ingvald Olafsen f. 1904 i Brandval (mor Inga Nilsdatter Hellerud f. 1883). I denne kilden står følgende, Olaf Martinsen Aanerud Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.