Gå til innhold
Arkivverket

[#33454] søker etterkommere etter Sjur OlsonBørsheimf,1843 Brekke Strandebarm


Gjest eva høiberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Ifølge bygdebok for Strandebarm og emigrantprotokollen for Bergen emigrerer barna til Sjur til U.S.A.: 1889 Mai 31 Asjer Sjursdatter Børsheim f ug Husmdsdtr 1869 20 Strandebarm 1892 Mai 27 Hans Sjursen Børsheim m ug Husmandssøn 1871 21 Strandebarm 1906 April 10 Ole Sjursen Børsheim m ug Sjømand 1874 32 Strandebarm Strandebarm Amk? New York Rederiet Reiser over som forhyret Matros D/SDette ser ut til å være familien i folketellingen 1900?:Sjur Olsen m b hf g Stenbryder 1847 Kristi Hansdatter k b hm g Husgjerning 1846 Ole Sjursen m b s ug Stenarbeider 1873 Johan Sjursen m b s ug Gaardsarbeide 1879 Torger Sjursen m b s ug Søn 1888Finner ikke Johan og Torger i bygdeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva høiberg

Sjur OLSEN Børsheim g,Kristi Hansdt1869 emine olderfr. Johan Børsheim Sjursen min bestefar mener jeg hadde en søster Martha emigrerte til amerika noen kjenskap til dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Det ser jamen ut som om 2 søsken til emigrerte, ja:1908 Mai 4 Martha Sjursdtr Børsheim f ug Tjenestepike 1885 23 Strandebarm Amk Brooklyn New York Billet a(bedre livsvilkaar) Skand Amerikan1911 Mars 20 Torger Sjursen Børsheim m ug Gårdsarb 1888 23 Strandebarm Amk New York Billet a (bedre fortj) Malerarb Reiser til familie Skand AmerikanKanskje en etterlysning på Rootweb [url="http://boards.ancestry.com/>http://boards.ancestry.com/ eller Norway Genealogy Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest eva høiberg

Prøver om noen kan hjelpe med dette.Har 5 av min bestefar,s søsken som dro til U.S.A-har prøvd selv,men ikke noe,så nå prøver jeg her.Alle 5 kommer fra Strandebarm,Asjerd Sjursdtr.Børsheim f.1869 emigrerte31mai1889 20år gammel.Hans S.børsheim,f.1871,dro over 27mai 1892.Ole S.Børsheim ug.sjømann f.1874 dro 10 april 1906.Ankommer New York ,reiste ut som forhyret matros.Martha Sjursdtr.Børsheim f.1885 Utr.mai4 1908,ank. Brooklyn new York.Billeta.bedre livsvilkår.Skand Amerikan. Også den sisteTorger S.Børsheimf.1888 reiser oer 20 mars 1911.Ank.New Tork billet malerarb.reiser til fam.Skand amerika.Dette er det jeg har så nå håper jeg på hjelp.Er nok mange der ute so er flinke med dette i u.s.a.Mvh Eva Høiberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.