Gå til innhold
Arkivverket

[#33464] Oppslag i kirkebok for Modum eller Norderhov


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Kan noen vennligst se etter i kirkebok for Modum eller Norderhov om Maren Christensdatter/Christiansdatter, f. 14.09.1849, fra Holmen under Thon i Modum giftet seg med den 5 år yngre Christian Christiansen fra Toen i Norderhov? Om disse to virkelig ble viet, skjedde det sannsynligvis omkring 1877-80.Bakgrunn for mitt spørsmål: Maren Christensdatter, f. 14.09.1849, er en yngre søster av den Ole 'Krestiansen', f. 1842 på Holmen under Thon i Modum, min oldefar, som giftet seg 15.09.1867 med Maren Christiansdatter fra Berggaarden i Hole, og som omtales i debatt-tema nr.32669. (Obs: navnelikhet!)Maren Christensdatter Holmen flyttet til Drammen våren 1867.Siden flere av Marens slektninger reiste til Amerika, og siden jeg ikke har klart å finne Maren i FT 1900, er det i det minste mulig at hun også emigrerte. Jeg er klar over nå at massevis av emigranter enda ikke finnes i de deler av emigrantprotokollene som hittil er digitalisert og søkbare på DA. Likevel har jeg søkt etter Maren Christens-/Christiansdatter, og funnet en eneste aktuell kandidat i de digitaliserte emigrantlistene, nemlig:Maren Christians. Toen, gift, Kone, 30 år, hjemsted Norderhov, som reiste fra Kristiania 14.05.1880, reisemål Chicago, sammen med Christian Christiansen Toen, gift, Arb., 25 år, og sønnen Johan Toen, 11 måneder gammel.MVH Hans Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei,Har sjekket ut Modum (Heggen) MINI 10 fom 1875 tom 1876 og MINI 11 fom 1877 tom 1883, uten å finne vielse av Christian Christiansen og Maren.Mvh Kjell H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.