Gå til innhold
Arkivverket

[#33475] Gjestgiver på Hanøy i Hadsel Ole Wilhelm Lorentzen (ca. 1781-1820) Foreldre?


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Michael Moum

Gjestgiver Ole Wilhelm Lorentzen f. ca 1781 på Røros (fødested oppgitt i innruleringsmanntall 1819 for Hadsel), d. 3/5 1820 på Hanøy i Hadsel. Han var gift med Hanna Marie Rasch (1790-1864). Hun ble i 1822 gift med Rasmus Angell.De hadde barna Lorentine Henriette (1815-1876) og Cecelie Margrethe Klæboe (1817-1855).Hvem var Ole Wilhelm Lorentzen sin foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Dødsfallet til Ole Wilhelm oppgis alderen hans å være 45 år Lenke Har ikke funnet han i de digitaliserte kirkebøkene for Røros. Jeg har heller ikke funnet han i FT 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Eivind Sætre Mageland

Kan det spores opp flere opplysninger fra Hanøy? Skifte, vielse etc....?Er fra tid til annen inne og søker på de samme kildene som oppgis over, men selv om jeg har utvidet søket i forhold til oppgitt alder - kan jeg ikke finne noen personer som passer. Er Røros riktig? Kan det være at han har bodd på Røros, men ikke født der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Michael Moum

Kanskje Ole er denne i 1801 LenkeSkifte etter Ole Wilhelm Lorentzen, Hanø i Ulvøy Film: HF1988, Protokoll: 14, Løpenr: 110, Side 606. Skiftet åpnet: 14/10-1822. Internt skiftenr: 3384. Formue: 6050-0-66. Gjeld: 4399-0-39.Arvinger: Ektefelle: Hanne Marie Lorentzdatter. Hanne Marie Lorentzdatter, Hanø i Ulvøy. Hustru av avdøde.Lorentine Henricha Olsdatter, Hanø i Ulvøy, 7 år Datter av avdøde.Sicilia Margrethe Klæboe Olsdatter, Hanø i Ulvøy, 5 år Datter av avdøde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.