Gå til innhold
Arkivverket

[#33479] MIDTVATNE, REDALEN, GRYTA:o)


Gjest K. Huseby
 Del

Recommended Posts

Gjest K. Huseby

Hei dere 'der ute' :o)Kjenner noen til slekten til Andreas Korneliusson Midtvatne f. 19.03.1826 i Redal d. 04.08.1912. Gift med Anne Pernille Madstdt. f. 22.12.1822 dpt. 27.12.1822 fra Vevring.Farfar til Andreas kom fra Gryta bnr. 1. Farmor var datter av Jacob Rotenes i Førde. Hans kone Sofia var fra Haukå og Sofias mor fra Osen og hun skal i sin tid ha eid hele Steindalen (Naustdal bb. s. 323).Jeg har dessverre ikke bygdeboka til Naustdal og finner ikke videre opplysninger..lang ventetid på lån av disse(kanskje noen vil selge sine?). Håper derfor noen der ute kunne ta en titt i den og gi meg et vink videre på veien:o)Alt er av interesse og jeg kan forøvrig nås på mail: ka-huse@online.no.På forhånd takk!Mvh K. Huseby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Jacob Madsson Rotenes d. 1773 gift med Sofie Larsdotter Haukå var sønn av Mads Olsson Rotenes og Marta Torgeirsdatter Berg fra Jølster. Mads var brukar av Rotenes etter faren fra 1697.Far til Mads var Ole (olsson) f. ca 1621 gift med datter til Rognald Erdalen.Dette ifølge Førde bygdebok bind II side 350-351.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.