Gå til innhold
Arkivverket

[#33486] NY SLEKTSBOK FRA STEINDALEN I SUNNFJORD


Gjest K. Huseby
 Del

Recommended Posts

Gjest K. Huseby

Årets slektsbok :o)Olav Stendal fra Naustdal er ferdig med boka si 'Ei fjellgrend i Sunnfjord - Steindalen Slekter og Samfunn'!Det er for meg med solide røtter derfra noe av det beste som er hendt slektsmessig i år:o) Der fikk jeg 'bonus' ved at han har funnet tilbake i mine røtter bortimot 400år, og det skjer ikke hver dag!Det er en bok som passer enhver slektsinteressert person, der det er beskrivelser og skildringer fra ei lita fjellbygd med mange fellestrekk til enhver bygd på vestlandet. Spesielt for deg som slekter til Steindalen eller omegn er dette virkelig årets julegave, for tenk at nå nærmere seg jul med stormskritt....Ønsker du boken så send meg en mail (ka-huse@online.no)for adressen til forfatteren eller finn den på gule sider.Fornøyelig lesning! Mvh K. Huseby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha for tipset og Boken er allerede bestilt. Til og med er forfatteren i slekta mi!Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K. Huseby

Hei Birger!Ja verden er ikke så stor gitt! Forfatteren er i slekta mi også (som resten av 'gjengen' i boka:o), han er barnebarnet til min tippoldemors bror. Hvor kommer du inn på Steindalslekta da?Mvh K. Huseby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K. Huseby

Go' søndag Birger?Andalen? Hvor ligger det? Hvem var oldefaren din? Kom han fra Steindal? Kan han være med i boka kanskje..sitter med den her og blar litt:o)mvh K. Huseby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Go' søndag til deg også!Jeg tror neppe at min oldefar var med der men sansynligvis Marthe Birgithe Larsen som ble gift med Peder A M Olsen Andal og som var min oldefars søster.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.