Gå til innhold
Arkivverket

[#33488] Albert, Borghild og Olga Wingaard, kristiania og nedre eker


Gjest Kjell Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Larsen

Hvem er kona til min oldefar Albert Wingaard,f.1866 og moren til Borghild,f.1895 og Olga,f.1897... Lenke =f00301.wc2&gardpostnr=4466&personpostnr=118068#nedreJeg kommer ikke videre på disse, er takknemlig for tips og hjelp.Kjell Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjellJeg vet ikke svaret på ditt spørsmål vedr. Alberts kone. Men når det gjelder Albert, så har han svensk opphav. Men det visste du vel sikkert:----------I folketelligen 1875 for Eiker finner vi i hus nummer 6 i Vestfossen denne familien:Johannes Andersen Vingaard husfader gift tømmermand f. 1820 i Sverige, Bohus LenAnna Britha Olausdatter Vingaard kone gift f. 1827 i Sverige, Bohus LenJosefine Johannesdatter Vingaard datter ugift fabrikarbeiderske, væver f. 1857 i Sverige, Bohus LenAmelie Johannesdatter Vingaard datter ugift f. 1863 Sverige, Bohus LenAlbert Joakim Johannesen Vingaard søn ugift f. 1865 Sverige, Bohus Len--------------Dødsfallsprotokoll for Nedre Eiker:død 18. jun 1897 FATTIGLEM ENKEMAND JOHANNES VINDGAARD I KROGSTADELVEN 79 aar.Etterlater:1.Søn August Johannessen1.Søn Albert Johannessen,begge i Christiania og myndige -----------Det hersker altså tvil om 'din' Albert er født i Bohuslän eller på Eiker. Dersom du vil, kan jeg se om jeg kan finne familien i innflytningslistene på Eiker, eller om det er mulig å finne konfirmasjonen til Albert. Dersom du ikke kjenner hans fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din oldefar Albert er født i Sverige:Fra digitaliserte kirkebøker for Foss i Bohuslän:født: 1855-04-15 dåp: 1855-04-22 Lotta født på Klåfvan, Bråland far: Johannes Andersson Wingård og mor: Anna Brita Olausd.født: 1857-08-10 dåp: 1857-08-14 Josefina født på Klefven, Bråland - far: Arbetskarl Johannes Andersson og mor Anna Britta Olovsd.født: 1859-01-10 dåp: 1859-01-16 Emma Fredrica født på Klåfvan, Bråland - far: Arbetskarl Johannes Andersson Wingård og mor Anna Britta Olausd.født: 1863-11-11 dåpsdato? Ameli, født på Bråland - far: Arbetskarl Johannes Andersson Wingård og mor: Anna Brita Olausdotterfødt: 1866-03-06 dåpsdato? Albert Joakim født på Bråland - Far: Arbetskarl Johannes Andersson Wingård og mor Anna Britta Olausdotter ---------- Det ser ut til at søsteren Josefina som var på Eiker i 1875 reiste tilbake til Sverige for så å komme tilbake til Norge. Se her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

døde i Foss:død 1859-01-30 begravet 1859-02-06 Emelia Fredrika Johansd. Klefven, Bråland 20 dager, død av känd barnsjukdom Far: Johannes Andersson Wingård, Arbetskarl---------døde i Foss:død 1859-09-04 begravet 1859-09-11 Carolina Amalia Johansd. Klåfvan, Bråland 9år 10mnd 29 dager.død av Rödsot Far: Johannes Wingård, Arbetskarl----------døde i Foss:død: 1863-05-21 Emma Fredrika Bråland 1 år 10 mån 1 dagFar: Johannes Wingård----------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Larsen

Takk for all hjelp, jeg ny med slektsforsning og dette hjelper meg mye, jeg er overveldet... Har mye å jobbe med videre nå, men det kan jo hende jeg trenger mer hjelp senere...Tusen takk fra Kjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.