Gå til innhold
Arkivverket

[#33490] S/S ELLIDA CLAUSEN


Gjest Trond Myrvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrvang

Hei! Jeg søker etter et skip... 'S.S ELIDA CLAUSEN', Vet at skipet gikk i fart mellom Vera Cruz i Mexico og New York, rundt 1920. Vet ikke for hvilket rederi da. Senere dukker skipet opp i Bergen, er omdøpt til 'A.W. BREKKE', og solgt på auksjon i 1930 til A/S Nesjar (Eilert Lunds rederi) i Bergen. Er interessert i skipets skjebne. Mannskapsliste fra 1920 - 21 ser jeg ligger på www.ellisisland.orgVet noen hor jeg bør lete? Skipet kan selvfølgelig ha blitt omdøpt igjen, uten at det fremkommer noe sted..?MvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Willy Iversen

S/s ELIDA CLAUSEN opplysninger funnet ved en tilfeldighet. Det ser ut til at båten kan være bygget hos fma.Smith i Rotterdam 1920.Juli mnd samme år til Clausen rederi haugesund. 1926.til a/s solvang rederi Haugesund. 1928 til Brekkes rederi a/s Bergen A.W.BREKKE 193o april Company Bankrupt. 1930 May Eilert Lunds rederi Bergen som SUZANNE 1933 mars 21 Stranded at half tide reef en route Chinwangtao--Swator with cool. Håper at dette er rette skibet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.