Gå til innhold
Arkivverket

[#33495] Johan Bertin Bendiksen


Gjest Hanne Wikran
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Wikran

Min oldefar, Johan Bertin Bendiksen, skulle etter det jeg har fått høre ha barn utenfor ekteskap. Johan var født 13.07.1890 Solbak, Salangen, Troms og døde i 1975 i Ballangen, Nordland. Fra 1. ekteskap inngått 12.11.1915 Balsfjord m.Gunhild Marie Eliseusdatter f. Nordkjosbotn, hadde han to døtre: Eddy f. 1914 og Gunhild f. 1916. Fra 2. ekteskap inngått 14.11.1924 Salangen m. Berthe Berntine Berteussen Hauglid f. Hauglid, Salangen, hadde han [redaktøren har fjernet navn] f. 1925, [redaktøren har fjernet navn] f. 1927 og [redaktøren har fjernet navn] f. 1928. Han fikk dessuten ei datter: [redaktøren har fjernet navn] f. 14.04.1924 med Ane Amalie Amundsen f. Henningsvær. Johan og Ane skulle ha vært forlovet, men Ane brøt forlovelsen da det kom hnne for øret at Johan visstnok skulle ha flere barn i Trøndelagsområdet.Det jeg har hørt var at det minst skulle være ett tvillingpar - muligens dødfødte. Det hadde vært morsomt å komme i kontakt med noen som visste mer om evt. andre etterkommere.Johan arbeidet på Svalbard da andre verdenskrig brøt ut. Vi vet at han under krigen ble sendt til Storbritannia de 5 årene den varte. Vet noen nøyaktig hvor arbeiderne på Svalbard ble sendt i krigsårene ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bjordal Strømsholm

Vi minner om at det ikke er anledning til å diskutere nålevende etterkommere i Brukarforum, vi foreslår at man heller utveksler e-postadresser for videre privat diskusjon. Vennlig hilsen Marianne Bjordal Strømsholm, Digitalarkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

I [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?>http://www.arkivverket.no/URN:kb_read? kan du finne barna i andre ekteskap. Se Salangen prgj, Salangen sokn (1918-1937). Ved dåpen til den første datteren i 1926 står det at faren har 2 barn før i tidl ektesk. Morens første. Ingenting om flere barn. Har du sett i Salangen bygdebok av Per Olai Prestbakmo? Kontakt meg evt via

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.