Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Arne Berland

[#33509] Gården Jordal i Åsane

Recommended Posts

Gjest Arne Berland

Nils Nilsen(Myrdal) og Ellen Margrethe født. 12.05.1881, bodde i Jordalen i Åsane. Nils kom fra Myrdal i Fana. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor Ellen Margrethe kom fra og hvem som var hennes foreldre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Ludvig Kvamme

Ved hennes død i Jordal i Åsane står det hun er født i Fana. Men jeg klarer ikke å finne noen passende kandidater i Fana i 1900 tellingen. Nils og Ellen får sitt 1. barn 01.12.1914, det er iallefall det jeg har funnet, totalt 5 barn, 3 gutter og 2 jenter. Tror de må ha giftet seg i Fana. Er det kanskje noen som kan finne vielsen der.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Breistein

Dette kan være en kandidat:Fanaboken under Myrdal b.nr.2.' Nils Olai Myrdal fekk skøyte av faren i 1900 for kr.8100 og kår.G.m.Elen Hansdtr.Mildestveit.Dei selde i 1916 og flytte til Minde.' Jeg kan ikke finne de på Minde,og jeg finner ikke Elen Hansdtr.på Mildestveit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Breistein

Du finner Elen Hansdtr.som tj.p.på Mildestveit i 1900 tellingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin H Skibenes

Trur det er denne jenta her: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01249&gardpostnr=303&personpostnr=2183&merk=2183#ovre>Lenke Ho er ikkje komen med i bygdesoga, men det står tydeleg ein d for dotter her i databasen. I følgje bygdeb. var Hans Monsen g. 2 gonger.Fyrste gongen i 1867 m. Marta Monsd. N.Midtun (1847-84)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Berland

Ja nå begynner det å falle på plass. Dette stemmer nok, for her er det flere navn som har dukket opp seinere.Takk for hjelpen. Arne B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.