Gå til innhold
Arkivverket

[#33509] Gården Jordal i Åsane


Gjest Arne Berland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Berland

Nils Nilsen(Myrdal) og Ellen Margrethe født. 12.05.1881, bodde i Jordalen i Åsane. Nils kom fra Myrdal i Fana. Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor Ellen Margrethe kom fra og hvem som var hennes foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Ved hennes død i Jordal i Åsane står det hun er født i Fana. Men jeg klarer ikke å finne noen passende kandidater i Fana i 1900 tellingen. Nils og Ellen får sitt 1. barn 01.12.1914, det er iallefall det jeg har funnet, totalt 5 barn, 3 gutter og 2 jenter. Tror de må ha giftet seg i Fana. Er det kanskje noen som kan finne vielsen der.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Dette kan være en kandidat:Fanaboken under Myrdal b.nr.2.' Nils Olai Myrdal fekk skøyte av faren i 1900 for kr.8100 og kår.G.m.Elen Hansdtr.Mildestveit.Dei selde i 1916 og flytte til Minde.' Jeg kan ikke finne de på Minde,og jeg finner ikke Elen Hansdtr.på Mildestveit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H Skibenes

Trur det er denne jenta her: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01249&gardpostnr=303&personpostnr=2183&merk=2183#ovre>Lenke Ho er ikkje komen med i bygdesoga, men det står tydeleg ein d for dotter her i databasen. I følgje bygdeb. var Hans Monsen g. 2 gonger.Fyrste gongen i 1867 m. Marta Monsd. N.Midtun (1847-84)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Berland

Ja nå begynner det å falle på plass. Dette stemmer nok, for her er det flere navn som har dukket opp seinere.Takk for hjelpen. Arne B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.