Gå til innhold
Arkivverket

[#33529] Holst og Heiberg, utenriks og innenriks


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Utenriksminister Johan Jørgen Holst og Marianne Heiberg...kjenner noen deres bskgrunn ?Farslinjen til J.J. Holst har jeg funnet, men ikke morslinjen.Og så er det Marianne Heiberg,da. Det kryr jo av Heiberger.....; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

'4) Alle har fritt innsyn i diskusjonane og ein må difor vera varsam med å gje ut opplysningar om levande personar, eller opplysningar som på andre måtar kan såra, krenka eller skada.'Jeg tror ikke det å nevne at avdøde Marianne Heiberg var søster til nålevede Karin Stoltenberg bryter mot denne regelen. Spesielt ikke siden dette ble nevnt i mange aviser både ved J. J. Holsts død og M. Heibergs død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Røthe

Knut, du presenterer deg med en litt underlig avsenderadresse og ber leserne av brukerforumet om hjelp til å avdekke forfedrene til den nylig avdøde Marianne Heiberg. Så avfeier du en hjelpsom person som gir deg en ledetråd på en lite vennlig måte. Da er det vel på sin plass å spørre: hvorfor skal andre bruke sin fritid på å hjelpe deg med dette? Hva er bakgrunnen for at du vil avdekke forfedrene til Holsts og Heibergs morfor på Internett? Hva skal du bruke materialet til? Hvis Marianne Heibergs mor ikke er slektning av deg - hvorfor kan du ikke gjøre jobben jobben selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Nå er det vel ikke forbudt å se litt på andres slektsforbindelser selv om man ikke er direkte knyttet til slektskretsen selv? Og det siste spørsmålet dit kan vel stiles til alle som spør om noe på disse foraene?Et tips for å finne ut litt om disse folkene, er å slå opp enten på Th. Stoltenberg eller J. J. Holst i Norsk Biografisk Leksikon. Der er det vanlig at ektefellens foreldres navn er oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Knut, du skriver at du har oversikt over farssiden til J. J. Holst. Har du noe på Seehusen som ikke jeg har? Det skal sirkulere noen notater etter Adolf seehusen som jeg bare har sett et utdrag av.mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Røthe

Frank, de retoriske spørsmålene du stiller i forbindelse med mitt innlegg er rene selvfølgeligheter. Mitt poeng er at når man ber andre om hjelp i brukerforumet og får det (jfr. 2), så fortjener ikke den hjelpsomme et tilsvar som i innlegg 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Det har du kanskje rett i, men etter å ha vært først på nyhetsgrupper også her, lar jeg meg ikke så lette hisse opp lenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Det jeg mente å skrive: Det har du kanskje rett i, men etter å ha vært online siden 1998 - først på nyhetsgrupper og så her, lar jeg meg ikke hisse opp så raskt lenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Til nr 3: det falt meg ikke inn at dette kunne oppfattes fornærmende, men hvis så er, beklager jeg naturligvis.Unnskyld Arnfrid !Til Per: jeg har neppe noe som er nytt for deg, jeg har bare fått den riktige koblingen fra J.J. H. til J.J.H/Johanne Teresie S.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Helt greit, Knut! Jeg er ikke fornærmet, men jeg synes nok at flere debattanter bør vise noe mer takt og tone. Jeg har ikke valgt å bli debattant i dette fora for annet enn av interesse for slektsforskning generelt og for å finne mest mulig ut av min egen slekt. At man kan komme med innlegg som er uinteressante for innlederen vil alltid kunne forekomme.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Med håp om ikke å fornærme noen tar jeg dette opp igjen:Kjenner noen ektefellene til Eilif Holst, 1906 og Ørnulf Heiberg, 1899 ?((; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.