Gå til innhold
Arkivverket

[#33539] Hvor ble det av Edvard Christensen, født 1837 i Sem


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som kan si meg hvor det ble av Edvard Christensen, født i Sem i 1837 av foreldre Christen Severinsen og Maren Olea Hansdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lenken til Ellens innlegg ble vel feil.Jeg prøvde med landsomfatende søk på samme navn RHD. Den eneste jeg fant er nok den samme som Ellen har funnet , oppgitt med fødested Horten:LenkeHan kan jo ha bodd i Horten, det er ikke så langt fra Sem.( Feil registrert som f. der?)Mvh. Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det må vel kunne avgjøres ved å slå opp vielsen til mannen i Trondheim i ei kirkebok - der vil farens navn være oppgitt. Riksarkivet har kirkebøkene for Trondheim på mikrofilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Bjørn Christensen

Søker ytterlige opplysninger om Edvard Christensen (Sefrinsen), født 29 mai 1837 og døpt 4 juni i Sem i Vestfold og hans hustru Albertine Petrine Olsdatter født i Trondheim (1839 - 1841). Finner begge i folketellingene for Tronheim i 1865 og Strinda i 1875, men etter det har jeg ikke funnet spor etter hverken Edvard og Albertine eller barna. Edvard var i 1865 smed ved jernbanen og i 1875 oppgis han som søfarende maskinist.I 1875 er de oppgitt å bo i Colonien i Strinden. Er det noen som kan fortelle meg hva Colonien er?De barna jeg kjenner er:- Edevarda Albertine Edvardsdatter (Christensen), født i Trondheim 1865 og døpt i 1 oktober 1865 i Whitfield, Northumberland, England - Karl Markus Edvardsen Christensen), født i 1867 i Trondheim, Domkirkesognet - Harald Edvardsen (Christensen), født 14 juni 1869 og døpt 11 juli 1869 i Orkdalen - Haralde Edvardsdatter, født i Orkdalen i 1871 - Oline Andrea Edvardsdatter, født i Trondheim, Domkirkesognet i 1873Bortsett fra datteren Oline Andrea som muligens er den samme som vi finner i 1900 tellingen for Kristiania som Oline Andrea Pedersen, gift med Joachim Andreas Pedersen, har jeg ikke funnet spor etter noen. Muligens har de emigrert til Amerika, men jeg har heller ikke funnet noen ledetråder her.Dersom noen har opplysninger om denne familien og hvor de ble av ville jeg sette pris på å få høre om dette. Jeg kjenner anene til Edvard Christensen, men ikke foreldre og søsken til Albertine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Knut Brekke Larsen

'Er det noen som kan fortelle meg hva Colonien er?'I følge Adressebok for Trondheim for 1916 kan det se ut som Colonien kan være en form for byggeselskap, kanskje en form for bofellesskap. Har søkt litt etter flere kilder som kan fortelle hva Colonien er, men uten hell. Andre som vet? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.