Gå til innhold
Arkivverket

[#33544] Lærdalsbonden Knut Nilsen Grøte


Gjest Trine Grøthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Grøthe

Jeg leser i et historisk hefte fra Etterstad Vel i Oslo. Der står det at de to siste som ble henrettet på Etterstad 19.april i 1864. Priess og Simonsen hadde skutt lærdalsbonden Knut Nilsen Grøte. Han var kommet fra Lærdal med røkelaks og hadde tjent godt på dette. Karene skjøt ham i en robåt og senket ham i fjorden før de stjal pengene hans.Grøte fløt senere opp og politiet fant ut hvem morderene var. Er det noen som kjenner til hvem denne Knut Nilsen Grøte var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jon Laberg: Lærdal og Borgund. S.382: I 1863 vart Grøte-namet kjent over heile Noregs land. Ein laksehandlar, Knut Nilsson Grøt vart på ein sers uhyggjeleg måte drepen i Christiania. Knut Nilsson var f. 1835, mori var Metta Henriksdt. Bø. Knut var faren til Christianie med eit parti røykjelaks, og hadde selt umlag 3dje-parten, då han ein dag var vitja på Torget av ein tyskar heitte Priess, og som sa at ein skippar ute i fjorden vilde kjøpa eit større parti røykjelaks. Og Knut let seg lokka. Han vart henta av Priess, og saman med husverten hans, Simonsen, ein dansk skomakarsvenn frå Odense, gjekk dei ombord i ein båt, dei to hadde leigt til rotur. Knut sat og rodde, Simonsen sat framme, og Priess bak i båten. Komen eit stykke ut mot Bygdøy rette Simonsen som sat framme i båten ein pistol mot hovudet hans Knut og fyrte laus. Og med det same reiste Priess seg og kasta eit tog om halsen på han, og etter di det ikkje var nok til å få livet av Knut, skar Priess strupen over på han. Så rodde dei i land, fann ein stor stein og med eit tog om steinen og bunde til liket kasta dei det heile overbord. Det var lenge før politiet fann far etter mordarane. Men so fekk dei greida på at festi i båten dei hadde lånt var burte, då dei kom attende med båten, og at dei då hadde sagt at festi hadde vorte stoli frå dei. Omlag på same tid flotna liket upp, toget fylgde med, og syndarane vart fakka. Nokre dager etter mordet var dei reist sjøvegen til Kjøbenhavn, og der vart dei tekne og sende upp att til Christiania, der dei fekk domen sin. Og den lydde på 'liv for liv'. Etter kva dei sjølv sa, var rovet mindre enn venta, berre 140 spd.Faren til Knut må vel være Nils Knutsen Grøt f.1807 og gift 1847 med Brita Monsdt. Tønjum.Moren Metta Henriksdt. (født 1835 eller før, da faren døde i 1835) ble gift med Ola Tomasson Rikheim med bustad i Bondehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Grøthe

Tusen takk til deg Berit Knutsen ! Fint at du hadde med både historien sett fra den siden og hvem hans foreldre var. Jeg har nå forsøkt å finne ut om det var samme Grøte/Grøthe/Grøtte som min oldefar Mons Olsen G kommer fra, men det ser ikke slik ut.Takk til deg også Alf Tore Skinstad.Heftet har jeg lest før. Det var slett ikke 'på siden av spørsmålet' Jeg hører gjerne fra flere hvis det er mer å hente. mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.