Gå til innhold
Arkivverket

[#33551] Hvor ble Johan Torleif Aronsen og Olise Nelie Sandblåst viet i 1924 ?


Gjest Britt Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Eide

Hei ? Jeg prøver på nytt om noen kan hjelpe meg med opplysninger om hvor og når mine besteforeldre ble viet. Johan Torleif Edvin Aronsen f. 20.aug. 1897 i Kvæfjord. Olise Nelie Hansdatter Sandblåst f 1895 i Hustad, Møre og Romsdal. Ved dåp av deres første barn [redaktøren har fjernet navn] f 19/8 1924 i Kristiansund står det i kirkeboka at han er ekte og at foreldrene ble gift i 1924. Har søkt i den digitale utgava av kirkeboka for vielse i Kristiansund fra 1921 - 1927, men finner dem ikke. Har også søkt på IGI med samme resultat. Kanskje er disse kirkebøkene fortsatt klausulert? Johan var skipper og reiste mye langs kysten. gjenlevende familie tror at de ble viet i Kr.sund.Men kanskje ble de viet en eller annen plass langs kysten. Mest trolig er de viet på strekningen fra Hustad til Kvæfjord. Håper at noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor de er viet. mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Hei!Jeg kan ikke hjelpe deg med hvor de blei viet, men etter å ha 'finkjemmet' kirkebøkene for Kvæfjord kan du utelukke at de blei viet her. Mvh Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Britt Eide

Hei! Mysteriet er løst. Ved henvendelse til kirkekontoret i Fræna får jeg opplyst at de er viet 5.april 1924 i Ålesund. Skal sende en henvendelse til Ålesund kirkekontor for å finne ut hvilken kirke de ble vigd i. Kjempeartig å slike opplysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.