Gå til innhold
Arkivverket

[#33565] Jo Håja ( Jon Furset) ( John Johnson) Batnfjord


Gjest Heidi Oshaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Oshaug

Jeg har nettopp lest i Bygdebok for Gjemnes om overnevnet person. Det ser ut som om han hadde flere navn! Men han levde 1844-1939. Kona het Beret Anna Pedersdotter Furset fra Gjælin,hun levde 1844-1918. Jeg ønsker flere opplysninger om de enn det jeg fant i boka. Hvor kom de fra? Hvem var deres foreldre? Hva med deres etterkommere? Håper det er noen som har stoff om disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei!Ved søk på Fam.search (riktigheten må sjekkes) fant jeg ei Beret Anna Pedersd. døpt i Øre Tingvold 8-12-1844 med foreldre Peder Pedersen og Helena Maria Botolfsd. Det er nok de som er på Fursæthaugen i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61560&gardpostnr=795&personpostnr=5103&merk=5103#ovre>LenkeDet er muligens Beret Anna som er tjenestepike på Fursæth i samme telling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Oshaug

Hei,Takk for opplysninger. Arbeider dere med samme slekta kanskje? Det hadde vært nyttig å komme i kontakt med noen som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Etter en rask kikk i bd. 4 av Gjemnesboka er jeg ikke lenger sikker på hva du lurer på, Heidi. Beret Anna sin slekt finner du på sidene 316-319 og Jo Håja sine aner finnes på s. 321.Det må vel være feil når det oppgis at faren, John Johanson, døde i 1838. Han oppgis tross alt som far ved sønnens dåp 7.juli 1844.Forøvrig ble de vel gift her:[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500221230055&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=Norw9MoRo&juris2=MoRo&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=More+Og+Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeDet sies at han stammet fra Ullaland, men der kan jeg ikke finne ham i farten. Det skal ikke være Ulset (i Tingvoll), da?LenkeIngeborgs foreldre finnes kanskje her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Oshaug

Hei igjen Torgeir!Ja det er rart at hvis det står i Bygdeboka at faren døde så tidlig. Kanskje jeg skal kontakte Leivdal. Men det er kanskje samme ektepar vi snakker om- med sønnen Peder f. 1874?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Iflg. boka ble John Johnson (alias Jo Håja) født i 1844 mens far hans, John Johanson Knutset, var f. ca. 1812 og d. 1838.Det er nok bare snakk om en trykkfeil.John og Beret Annas eldste sønn het Peder (1874-1944) gm. Ingeborg Kristine Johannesd. Rød (1871-1950.)De bodde på Stokke og hadde barna Jon (1902-1919), Johannes (1905-1941) og Betsy (1910-1986.)Si i fra om det er noe mer du trenger. Hilsen Torgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Oshaug

Hei!Jon døde tidlig,står det. Kanskje av sykdom eller ulykke? Lurer på hvor det ble av Betsy? Har hun etterkommere mon tro? Når var det far til Jo Håja døde? Kom han fra Ullaland? Evt.hvor er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.